February 09, 2018

CIK NEN GO SHOPPING

Assalamualaikum,

Alhamdulillah, jumpa lagi Jumaat yang barakah. Semuga kita sama-sama dapat mengamalkan Sunnah sebanyak-banyaknya hari ini. Kalau difikirkan, banyak Sunnah yang mudah yang dapat kita amalkan tapi kita masih malas nak amalkan. Tak faham betul. Cuma, kita boleh berdoa pada Allah semuga semua anggota kita ni tak malas nak mengamalkan Sunnah Rasulullah SAW. Amin.




My little Princess, Cik Nen dah almost 10 bulan. Dah lebih kurang 4 bulan bagi dia homemade foods. Bubur nasi, puree, buah. Sekarang ni baru belikan dia snack yang keras sikit untuk ajar dia mengunyah. Msred tak suka bagi dia processed food awal sangat, nanti dia tak pandai makan makanan rumah macam nasi, sayur, buah. Bila dah pandai makan makanan rumah, barulah boleh bagi makanan lain yang ada perasa macam kek ke.





Tak tahu kenapa bila di bagi dia pegang food dia tu, suka sangat dia. Orang nak ambil nak bayar pun dah tak boleh dah, dia pegang taknak lepas. Macamlah dia faham itu food dia. Dalam gambar ni dia tak pakai stoking dia dah sebab dari mula dia pakai dia ashik tanggalkan dan masukkan dalam mulut dia. Last-last bukak terus, senang, Cik Nen makan pulak kotak food tu. Semua benda dia nak masuk mulut. Rasanya kalau dia jumpa batu pun dia masukkan dalam mulut dia.


Gambar diambil kat Tesco Shah Alam.


7 comments:

Nurzakiah Hanum said...

shopping2 :)

Mizz'strawery Smile said...

Bestnya Princess duduk dalam troli... heheh ^^ Hana dah lama tak duduk dalam tu heheh ^^

Azah Rahaman said...

bestnyaaaa shopping2 dengan family :D

Mrs Virgo said...

seronok tengok anak2 kecil..teringat pengalaman dgn anak2 dulu bila tengok Cik Nen ni..mmg pantang nampak apa..pasti diaorg suka masukkan dalam mulut..tu yg kena jaga2 tu apa yg dia buat tu kan

salam kenal dari umifuzy.com

Raydah said...

awww she's so cute

Shahida Dzulkafli said...

Usia cengginie memang nak masuk dalam mulut jelah.. comel cik nen..

HeNRieTTa JoSe said...

comelnye dia....mcm taw taw je tu makanan dia erk....

10 MALAM TERAKHIR RAMADAN

Assalamualaikum, Dah Ramadan 19 dah, Alhamdulillah. Malam ni dah masuk 10 malam terakhir Ramadan. Kita sama-sama usaha gadakan amal banyakka...

ALL TIME FAVOURITE