July 09, 2014

NAK PILIH YANG MANA

Assalamualaikum.....



Yang mana satu kita ni? Yang duduk diam mengeluh bila ada masalah. Ashik fikir salah siapa, kenapa benda tu jadi kat kita, kenapa tak jadi kat orang lain?

Atau kita jenis yang lebih suka gerakkan mental dan fizikal mencari jalan penyelesaian. Percaya kalau tiada usaha mana ada kejayaan. Percaya bersungut atau menyalahkan tak membawa kebaikan.

Mana satu kita ni? Choose wisely my dear friends.

Note especially for me.
posted from Bloggeroid

13 comments:

Kisah Si Dairy said...

jadilah orang yang concerned tu

Asha Lya said...

Bagi lya yg ayat baris kedua tu klau ada mslh tenang je

Nurzakiah Hanum said...

pilih yang terbaik kan

Mrs Velentine said...

MV jenis selesaikan maslah

Mrs Velentine said...

Klik nuff

Khairul Bariah said...

mula2 bersungut jugak tp mesti kena cari penyelesaian.
tak selesai masalah kalau dok diam jer kan ?

Nur Inani said...

Deep :)

Nur Inani said...

Deep :)

Hamidah Mahmud said...

Assalamualaikum..
Kita kena jadi yg no 2..kena cari jalan penyelesaian bukan yg duduk diam sambil memikirkan siapa salah siapa betul..
Tanpa usaha kita tkkan kemana2

Ija Rased said...

usaha untuk mencari jalan.selebihnya berserah dan bertawakal padaNYA

♥ Mrs. Secretary ♥ said...

Of coz yg concerned tue..=D

Cik Asma BLuppy said...

sy suka diam & fikir solution dulu. haha

Mummydearie said...

Dok meratapi nasib malang je memang tak ke manalah jawabnya.

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno