June 09, 2014

JANGAN BUAT MALU KITA BRO

Assalamualaikum....

Nampak Iffan sibuk dalam taman bunga wan dengan plastik. Ingat dia buat apa. Bila saya tanya, Iffan cakap dia nak tangkap rama-rama.

Huh?






Saya tanya Iffan, boleh ke tangkap rama-rama pakai plastik macam tu? Dengan konfidennya dia cakap. Boleh.




Sampai sudah....
posted from Bloggeroid

19 comments:

sYiRa LoKMaN said...

haha..lawak la !

Nurzakiah Hanum said...

LA

Khai♥Rin : anies said...

wah hebat tu gn plastik je ;-)

BUNDA a.k.a KN said...

alahai iffan... nanti cuba cara lain pulak yer... hehe :)

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Salam ukhuwah msredcheesecake,

Beriye bro tu nak tangkap guna plastik ye.. macam lah boleh dapat kan.. tak ape kira usaha irfan lah tu :)

Akak follow #1600 jemputlah ke blog kecik akak ye :)

Nur Inani said...

alahaii. mama ajar ke ni Iffan? hihi :P

Aty_Fared said...

eerrr tak boleh eh...?? heheh..saya tak pernah tangkap rerama...;p

Nad MamaZN said...

takpe, at least dia kreatif ;)
dan bleh berpikir di luar kotak hehe..

Mummydearie said...

Aduhai, nak gelakkan je tengok keletah bro yang seorang ni. Akhirnya selepas beberapa hari, berapa rama-rama yang berjaya ditangkap? Huhuhu ....

kausar said...

haha comel je. suka jwpn budak2 baya ni..kne pakai net tangkap ikan tu kot sonang skett

Ayu azmir said...

singgah petang kat sini

aiezzaSue said...

err..iffan, kecik2 dulu auntie pon tangkap pepatung/rerama guna plastik jugak tau...dapattt!
nak tau cara nye tak ;)

♥ Cmª shIemª ♥ said...

Salam Ms Red..

oh teruna.. amacam..dpt tal tangkap rerama tu.. ?

MaMa MuRsYiD said...

Same la kita iffan.. Aunty tgkap pepatung gune plastik gak.. Pastik tu kena ikat kat hujug kayu.. Pastu cekup patung tu...kalo plastik tu pgang mcm iffan tu sampai minggu dpn tak dpt.. Haha

Akif Imtiyaz said...

Hahaha pasni Mama kena beli jaring la untuk tangkap rama2 ..Untuk Iffan ..

Nurul Farahizzati Zakaria said...

hahahaha... lawak.. takpe.. nasib baik dia tak calit madu kat badan ke apa.. hihihi..

Nurul said...

Haha... jawabnya x dapat la sampai sudah... :)
Bersemangat tu nak tangkap rama2...

Azhafizah Md Nor said...

adoii..boleh pulak ye..dapat ke tak tu?

QasehnyaRania said...

plstik tu oke dh kak.cmanya kena ikat dgn kayu apa2 .. rama2 tak pasti la snng dpt ke tak guna style tu.tapi kalau tangkap pepatung dpt aje. hihi

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno