June 10, 2014

CAKAP JANGAN IKUT SUKA

Assalamualaikum....


we heart it

Kalau dah namanya perempuan, macam saya ni, suka sangat nak pot pet pot pet tak berenti. Selalu tak sempat nak fikir elok ke benda yang kita cakap tu? Mana lagi elok, cakap ke atau diam kan aje? Main redah aje. Kadang-kadang tu akal dah tahu dah, lebih baik jangan cakap apa yang kita nak cerita tu. Tapi hati tetap nak cakap. Kalahlah akal dengan nafsu.




Reminder to myself. Ada tak orang yang tak suka apa yang akan kita cakapkan itu? Allah suka tak? Fikir sebelum cakap.

posted from Bloggeroid

16 comments:

Hafiza AizZawa said...

tapi kak.. zaman sekarang mmg banyak yg cakap ikut suke.. yg menaip ikut suke pun ader.. tulis kat fb, sindir2.. pun ader juga..tak ingat dosa pahala..

Khai♥Rin : anies said...

ada je spesis mcm tu...

Mime MF said...

hehe betul2..nak ckp tu kena fikir dulu..bkn apa terlajak perahu boleh diundur..terlajak kata? paham2 la..kehkeh

Kisah Si Dairy said...

lagi la kalau dalam keadaan marah...semuanya disembur keluar

Azhafizah Md Nor said...

itulah..kadang tersasar..lepas tu menyesal..haishh =__='

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Jadinya kita kena berfikir dulu sebelum bercakap kan Ms Red :)

Nurzakiah Hanum said...

ada je cerita kan

aIEn said...

yup agree!!!

mummy_ayu said...

agreed..tu yg blog Ayu more bercerita pasal sendiri...kira mcm diari...

Nur Inani said...

setuju. bak kata pepatah terlajak perahu boleh diundur terlajak kata buruk padahnya :)

QasehnyaRania said...

betul tu :)
* akak, hadiah dh sampai tima kasih :)

ZAR said...

tabiat tu. Tampor diri sendiri.

Akif Imtiyaz said...

Betul tu kdg2 kita ni nk cskap ikut sukz kita jer kkut hati kita jer tak pikir prasaan org huhu..sama2 muhasabah diri..hgn ckp ikut sedap kita jer pikir dlu perasaan org lain..

RDZ Z said...

Yup agreed ..bercakap bila perlu dan menulis bila mood ok..Kalau tak jangan tulis...

Nad MamaZN said...

setuju kak!

Mummydearie said...

Selalunya dah terlepas cakap baru berfikir :)

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno