May 29, 2014

VIRUS BAHAYA DALAM DIRI KITA

Assalamualaikum.....



Betulkan? Ada yang kata perasaan benci itu ibarat virus kanser. Ia memakan diri kita secara perlahan dan senyap. Scary kan?

So, just let it go. Dont kill our soul just because of somebody make you crazy. In the end, we are the only soul who is dying.

Its not easy. But please learn to forgive and forget.

Footnote: Just sharing a motivational quotes. Not based on true story of anybody.
posted from Bloggeroid

17 comments:

Ija Rased said...

betul.perasaan benci ni makan diri. biarlah orng nak benci kita tapi kita jangan benci orang,maafkan semua kesilapan. hati pun tenang.
datang mengklik.

Asha Lya said...

yap ada btlnya juga tu sis..akan lenyap juga perlahan2

::NureeN:: said...

STUJUUUU...:)

sukaxplo said...

salam

ye ke? tapi selalu pekara yg tak elok mmg takleh simpan lama² kan.hehe

Asyraf Azizan said...

forgive and forget is the best. pendam2 rasa benci boleh buat darah tinggi.hehe

Farah Waheda Wahid said...

memang betul bak kata lagu cerita Frozen.. Let it Go! Let it Go!

Chot said...

kene heal cecepat sebelom jadi penyakit hati yang burok

Cik Asma BLuppy said...

yup. betol2. just let it go. forgive & forget can make soul feeling better.

Mar Mansor said...

tipulah kalo kita takde perasaan benci..baik ngaku..hehe

Sis Vee said...

permulaan tu mmg rasa marah tapi bila fikir yg itu ujian Allah kita akan cool jer .

sYiRa LoKMaN said...

balas kebencian dgn kasih syg :)

Dzureen Darwis said...

Muhasabah....fuhh

Nad MamaZN said...

setuju... tp tu la, kita manusia, xleh lari dr perasaan tu...kena kuat bersabar

acik idah said...

Betul tu stuju sangat...
Apa apun kita kena belajar memaafkan sedikit demi sedikit insyaallah kita akan dapat menguasainya... :D

Norhasniza Khalid said...

setuju sangat kak..

Ibu Lala said...

Sangat setuju 100 percent.

Mummydearie said...

Perasaan benci ni kalau diikutkan sangat akan memakan diri. Banyak negatif dari positifnya. Memanglah bila tengok orang yang kita benci, membuatkan kita bertambah rasa menyampah tapi nak watpa simpan lama-lama dalam hati. Nanti berkerut muka dah tak awet muda :)

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno