February 20, 2014

YOU CAN'T PHOTOSHOP YOUR UGLY PERSONALITY

Assalamualaikum......




Kalau wajah kita dalam gambar ada cacat cela bolehlah kita edit guna apa-apa aplikasi edit gambar untuk menyembunyikannya, bagi nampak cantik sempurna.

Tapi kalau personaliti kita yang kurang cantik, orang boleh nampak. Tak boleh nak senang-senang guna apa-apa aplikasi nak edit bagi cantik depan orang walhal hakikatnya teruk, macam edit gambar yang tak sempurna. Kalau kita berjaya buat-buat baik depan orang, sampai bila je? Suatu hari nanti orang akan tahu juga.

Jangan galakkan personaliti buruk dalam diri, tinggalkan, elakkan. Jangan ada personaliti buruk dalam diri. Tak akan berkesudahan baik.
posted from Bloggeroid

16 comments:

ZazaMyMoon said...

Indeed...

Nur Atira said...

yang penting , hati mau baik . heehe

Nadya Dyana said...

Betul2.

RDZ Z said...

Betul tu Misred..Jomsama-sama kita jaga diri dan hiasi peribadi!!!

Cik Anis said...

stuju2

Cikgu Norazimah said...

sokong ! wajah yang buruk boleh buat plastik surgery, tapi kalau perangai buruk..wallahu'alam ;)

ZalinZalina said...

Nauzubillahiminzalik..

nana kimie said...

jadi la diri sendiri kan kak..tak perlu hipokrit bagai^^

Wafi Remli said...

Setuju!

anamizu said...

haaa betoi ! ana sokong kak.
muka kalo x cantik, buleh lg tempek bedak. tp kalo PERANGAI buruk, hermm kirim salam la =P

ain syafieqa said...

Letih dengan orang yang suka bermuka-muka.lebih baik tunjuk sikap sebenar

Mime MF said...

hati kena bersih..bru luar pun nmpk cantik..kalau dalam tak elok, mcm mana luar nk nmpk cantik..

Ayu azmir said...

Sentiasa membaiki dan cuba nengurangkan sifat yang kurang baik dalam diri jyluga

Sya Mimie said...

betul tu.. kdng2 tgk kat fb orangnya cantik sungguh.. sekali jumpa, 'betul ke ni'..?

*singgah sambil buat tabungan.. =)

QasehnyaRania said...

betul tu

shasha yacob said...

senang cerita be yourself la kan kak :)

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno