February 21, 2014

JAGALAH AURAT SEBAIK MUNGKIN

Assalamualaikum...






Wanita kadangkala hanya memikirkan rambut saja sebagai aurat tapi terlupa bahagian auratnya yang lain.

Tutuplah aurat bukan balut. Jangan pakai ketat-ketat. Biarlah longgar dan nampak gemuk sekalipun, kita pentingkan pada pandangan Allah dahulu. Buat apa hanya cantik pada pandangan manusia tapi tidak pada pandangan DIA.


Sumber


Mengingatkan diri sendiri.


22 comments:

Nur Hamizah said...

Allahhuakbar. Tapi inilah yang terjadi kepada manusia zaman sekarang baik lelaki mahupun perempuan :')

Anizz Annisa said...

thanx atas nsht nie.. mncube ke arah yg baik, inshallah allah bantu kite.. :)

Nurzakiah Hanum said...

peringatan yang bagus untuk di kongsi

sYiRa LoKMaN said...

salam jumaat :) singgah sini

Petak Bunga said...

cuba sebaik mungkin..
jg aurat.

Kisah Si Dairy said...

emm..kena tau tujuan asal bertudung..

aizamia3 said...

part atas kepala cantik dah tapi part yang bawah eeemm..

aizamia3 said...

part atas kepala cantik dah tapi part yang bawah eeemm..

Mime MF said...

err huhu betul2..peringatan utk sy jugak..:)

::NureeN:: said...

hehee....
ayat x bleh blah, "sumpah saya tak paham!!"
amboiii.... mcm agak kasar ngan ayah sndri

Rasp said...

setuju...
thx atas peringatan & nasihat...

Asha Lya said...

kelakar plak tu kartun..insyallah akan jaga sebaiknya

Aziela said...

Siap cekak pinggang lagi tu...hahahahahhaha. Tapi yes, setuju.

Susah ke nak faham maksud menutup aurat tu apa sebenarnya?

Kesuma Angsana said...

in shaa allah akan cuba perbaiki !

Sya Mimie said...

kdng2 terfikir jgk bab ni.. skrng ni kalau blh nak cuba atasi tuk sebaiknya.. sebab dah kawin.nak kn perubahan yang baik..

ain syafieqa said...

Memang ada realiti macam tu tapi kelakar la kartun tu.haha

syawalsimpsons said...

kelakar lak kartoon ni, tapi banyak makna tersirat kan

♥ Cmª shIemª ♥ said...

salam K.MRCC

Betul tu..tamai yg kurang tahu bahawa, aurat itu bukan hanya pada rambut..

semoga kita istiqamah dan sentiasa mmperbetulkan diri..

~MommyAqilMedina~ said...

Tulaa..memang peringatan untuk diri aida jugak..Terima kasih kak..

QasehnyaRania said...

peringatan bersma.tima kasih kak

Mia Liana said...

terima kasih atas peringatan ini..

shasha yacob said...

nice sharing kak. :) zaman sekarang dah di panggil trend kalau pakaian begini. mashaallah

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno