February 20, 2014

HOW TO EARN THE BEST DAY

Assalamualaikum.....




Ustaz kata, kat dunia ni bukan tempat untuk berehat. Kena banyakkan amal, banyakkan jihad, banyakkan dakwah. Waktu kita berehat bersenang lenang adalah bila kaki kita sudah melangkah masuk ke dalam syurga yang abadi.

Ustaz kata, kita kena dakwah terutamanya kepada orang kafir. Takut Allah tanya kita kenapa kita tak menyebarkan agama Allah.

Terkedu. Saya tak pernah dakwah pada non muslim.


- Posted using BlogPress from my iPad

13 comments:

Nadya Dyana said...

Nice.. :)

ain syafieqa said...

selalu terfikir hal tu tapi sering terleka..:(

ain syafieqa said...

selalu terfikir hal tu tapi sering terleka..:(

Abdul Rahman said...

Good quote. Bila dah down habis selalunya ada sesuatu yang cheer up kita. God willing. :)

Wafi Remli said...

Tepat sekali. Dunia bukan tempat bersenang lenang!

nana kimie said...

huu..renung-renungkan....tq akak share...

Lea IsNawi said...

tak reti nak berdakwah secara halus dgn org muslim apatah lagi org non muslim..huhu

sYiRa LoKMaN said...

singgah sini lagi malam ni..all the best dlm berblog ye :)

Cik Yaya said...

Assalamualaikum..
yup sokong dengan entri ini..
teruskan jihad..kita kan khalifah dimuka bumi ini ^_^

Miss Ika said...

It start with the stressful 2014
http://notamanjaku.blogspot.com/

wanariahamiza said...

Selamat pagi. Tak pernah dakwah pada non-muslim? Siapa kata tak pernah dakwah? Cara kita berpakaian, cara kita hormat orang, cara kita bercakap, tetap dikira sebagai dakwah walaupun secara tidak langsung. Sebab Islam sentiasa menyuruh kita melakukan kebaikan. Dengan kita mengikut syariat Islam, dan dipandang oleh orang lain, itu tetap dikira secara dakwah. :)

Zara Nurhaidah said...

assalammualaikum dan selamat bkenalan.. zara dtg sni.. hoho.

Mummydearie said...

Saya pun tak pernah. Tak tahu bagaimana nak menarik perhatian kawan-kawan non-muslim ni. Setakat borak-borak gitu mungkin adalah tapi tak tahulah kalau itupun indirectly dianggap sebagai berdakwah juga.

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno