February 17, 2014

HOME MADE PIZZA DAH BUAH COKLAT

Assalamualaikum....


ni over tau....


Menu Ahad petang. Tiba-tiba nak makan pizza. So, pakai apa yang ada kat dapur je nak buat pizza. Saya goreng daging burger yang dipotong-potong kecil, sosej dan bawang. Terpaksa goreng sebab oven yang dah rosak belum dapat diganti. Lepas tu letak kat atas roti putih. Kalau pakai roti sandwich lagi sedap. Tabur cheese sesuka hati banyak mana.
style org malas...heee

Lepas tu saya panaskan atas frying pan. Tak payah lama sangat, nak bagi cheese cair je. Inilah hasilnya pizza tanpa doh, paling segera bak buat. Sedap nya saya dan boyfriend makan.


home made pizza yang cun....


Lepas tu makan buah disaluti cokat Hershey's. Boyfriend saya tak suka makan buah. Inilah cara saya nak 'paksa' dia orang makan buah. Hidangkan buah dengan makanan kesukaan dia orang, coklat.

anggur tanpa biji dan strawberry disaluti coklat
yang menggoda jiwa....

26 comments:

Nurzakiah Hanum said...

singgah pagi

Farah Waheda Wahid said...

thumbs up kak, looks yummylicious....

Nad MamaZN said...

Mmg menggoda jiwa!

Farrah MF said...

Uishhh, tempting betul buah dengan coklat syrup tuh :)
Salam kenal.

Nasuha Puteri Nass said...

Nmpk sedaplah pizza sis...

JaSSNaNi said...

huwaaaaaa,,, sedapnyaaaa anting anting.. muahahahhahaha... gigit baru tau kan.. :)

P/S: gambar no.2 tak terbalik nok.. gambar no.2 tu setelah minyak di sebatikan dengan tepung.. hasilnya itu.. :) hehehe tak baca apa cikgu tulis ekkk.. babab kang baru tau..

Budak Kampung said...

homemade sentiasa jimat,kenyg dan puas hati seperti masterchef!

sudipVSsenduk said...

wow! idea makan buah tu mmg best la.. Tq tq

HeNRieTTa JoSe said...

yummy...terliur plak tgk...hehehe...

babYpose said...

Wow, mudah dan menyelerakan, boyfriend pasti suka.

sYiRa LoKMaN said...

sedapnyaaaa...nak jugaaaa

Anizz Annisa said...

idea yg bgus sis.. bole la anis try buat..hee..

shaFazie said...

pizza itu nampak sedap walaupn guna roti putih,simple & menarik..nak try nanti



syawalsimpsons said...

adoi kakak buat lapaq ni..sedapnya

Sha Purple said...

yummyyy...sedapnya

~MommyAqilMedina~ said...

Sedapnyaa..tapi aida tak suka makan Hersheys choc ni..sebab rasa coklat dia tak mahsyuk sangat..suka pakai yang coklat masak tu..hehee..Tapi Piza tu pun nampak nyummy walaupun oven takde..yang penting usaha kan..

N.A.T said...

really creative!!

shura shushi said...

terliur lah kak, dah lah tengah puasa ganti ni

Mummydearie said...

Senang and simple aje homemade pizza nih. Janji kita dan boyfriends semua kenyang dan tersenyum lebar.

Asha Lya said...

emmm sedapnya lapar lapar :D

Precious Cla said...

Yummy....mesti sedap hingga menjilat gigi :p

btw, sy sedang mencari bloglist dlm blog saya...sudi? jom
http://walkstatic.blogspot.com/2014/02/segmen-bloglist-walkstaticblogspotcom.html

deno said...

wah nampak sedap la kak... terliur pulak deno.... hihi^^

shasha yacob said...

wahh, nampak sedap jaa. kalau saya dah memang kelaparan , nnti saya cuba yang noih hihih

QasehnyaRania said...

itu lah yg selalu dibuat kak. cepat dan mudah. janji kenyang kan. hihi.
good idea tarik perhatian boyprend kan.

nana kimie said...

alahai strawbery calut coklat yang sedap tu kak.......nak jugak......................^^

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. tadi niat nak usha entri ni pasal nak usha resepi. sekali tengok gambar makanan. marvellous! makruh pula, kita puasa harini. hahaha terus scroll laju2 ke bawah nak tinggalkan komen je. pasrah betul ~~~

*sheila follow sini, salam perkenalan ya

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno