January 09, 2014

RUTIN PAGI YANG BARU UNTUK IFFAN

Assalamualaikum.....

Pagi ini bangun awal dari biasa. Abang iffan pun bangun awal dari biasa sebab msred masukkan dia kelas mengaji kat sekolah Agama KAFA dia dengan bayaran RM 15 setiap bulan. Kalau nak harap msred ajar dia ngaji, selalu tak sempat. Tapi Ustaz kelas agama kat masjid yang msred selalu ikut, nasihatkan, takpe upah orang lain ajar anak kita ngaji, tapi kita kenalah cek jugak apa yang dia belajar. Jangan serah bulat-bulat kat orang lain. So nanti weekend msred akan cek apa yang Iffan belajar.

Kesian Iffan pukul 7 am dah kena ada kat sekolah. 7.45 sesi sekolah biasa start. Penat dia. Tapi takpe. Ilmu akhirat nak kena kejar jugak kan. Harap Iffan tak berhenti separuh jalan je lah.

Ya Allah ya tuhanku, kurniakan lah anak-anak ku ilmu yang bermanfaat untuk dunia dan akhirat.


Lepas hantar Iffan, balik siapkan Ian pulak ke kindy dia. Ian pun ada cerita jugak pagi ni. Haish....


- Posted using BlogPress from my iPad

16 comments:

Asha Lya said...

Demi anak kuatkan semangat sis...

Linda said...

Puas hati kan uruskan anak2 walaupun mungkin kelam kabut sikit....take care msred ;)

Petak Bunga said...

ngaji semua kena start dari awal kan.
atleast kita sebagai parent dah bagi asas agama kat dia...
insyallah sampai tua akan amal.

Anonymous said...

Rasa time KAFA perlu di kaji semula... kanak2 perlu gak masa rehat dan bermain

Ayu azmir said...

Sama la kadang kadang tak sempat nak mengajarnya kat rumah.... nak masak lagikan.... sendiri pun terkejar2....

Ayu azmir said...

Sama la kadang kadang tak sempat nak mengajarnya kat rumah.... nak masak lagikan.... sendiri pun terkejar2....

ZazaMyMoon said...

pengorbanan & pahala tu msred.
InshaAllah.. semoga Iffan berjaya dunia&akhirat yer.. ;)

lieyalatif said...

a;hamdulillah...bagus msred...ajar la ngaji semuda usia....kalo kite takde kelapangan nakmengajar mmg better cari guru...yg penting anak kite dpt kenal huruf jawi semuda usia mereka...

in sha Allah iffan anak yg bijak, sure terang hati dpt menerima pelajaran dgn cepat...belajar rajin2 yeak iffan....

Queen Teratai said...

kdg2 mmg kesian.. tp anak2 ni perlu di latih & disiplinkan dari kecil lg.. moga kita jd ibubapa yg terbaik utk anak2.. beri cukup ilmu dunia & akhirat

Normi Nieza said...

alhamdulllah..moga iffan berjaya dunia dan Akhirat...aamiin

Cik Puan Rara said...

insyaAllah.belajar rajin2 ye irfannn~

Deqla Manjew said...

anak2 jadi keutamaan kan kak..itulah pengorbanan seorg ibu..lama x singgah sini. cantik blog.. dah berubah wajah.. :)

Aziela said...

Sebab kita ni isteri yang bekerja... Akak pun dulu tak sempat. Syukurlah neneknya ada.

Sya Nadia said...

murah la kalau rm15 sebulan..selalu sy jumpa rm 30 cmtu...

QasehnyaRania said...

murah juga tu
ok la kan

Nadia Johari said...

Ajar anak-anak tentang agama..bagus..

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno