January 07, 2014

FAVORITE LATTE ART

Assalamualaikum....

Latte art is a method of preparing coffee created by pouring steamed milk into a shot of espresso and resulting in a pattern or design on the surface of the resulting latte. It can also be created or embellished by simply "drawing" in the top layer of foam. Latte art is particularly difficult to create consistently, due to the demanding conditions required of both the espresso shot and milk.

 











Credit pictures: Google

Ni kalau dah buat cantik-cantik ni sayang nak minum. Tapi tak kan nak pandang je...

26 comments:

Asha Lya said...

comel kreatifnya..tak pernah terfikir buat mcm tu

Queen Teratai said...

cantik.. mmg syg nk minum.. tp xkn nk pandang je buat hiasan ye x? hehehe

julia jamaludin said...

biasanya snap pic dulu baru stir.hehehe :)

Fiza Rahman said...

Kretifnya dorang ni. Rasa mcm sayang plak nak minum.

:: Mrs.Eady :: said...

tak minum pun tak terminum kalo sweet cantik mcm nie..

Nurzakiah Hanum said...

kreatif

Liza Licha said...

comel nya buih2 tu.. haha. kreatip betul la orang yang buat tu semua

Rai Ourkizuna said...

pakat tengok je la.. nak minum tak sanggup..hahaha...comel sangttt

Sya Nadia said...

sy suka sgt tengok org buat ni..betul2 kretif..

Cik Puan Rara said...

pandainya dorg ni!

Rinna said...

Kreatif sungguh dia org nie..

Normi Nieza said...

alolo..comel cam sayang jer nak minum..:)

Rasp said...

kreatif sangat...
sayang lak nak makan kalo diserve yg comei2 cam ni..

Aziela said...

Yang kucing aim nak terkam ikan tu sangat kelakar dan comel...hahahahhaa

Nur Juma said...
This comment has been removed by the author.
Nur Juma said...

comeynya... kalu dapat nie xrela nak minum ... coz comei sesangat...

~MommyAqilMedina~ said...

comel-comel je semuanya..kalau lah pandai..dah lama buat..hehe

izan mama mia said...

mmg sayang laa nak minum kan..sampai sudah dok snap gambar jelah..hahah

Mama Idlan Irsyad said...

kucing yg cam tgh berenang tu nampak real kan? suka tgk..

Hafiza AizZawa said...

kreatifnye.. mmg sayang nak minum...kiut pulak tu...

QasehnyaRania said...

masuk perut juga.hihi
thanks missred

Affy Afiqah said...

nak minum pun rasa sayang kalau artwork gini adehhhh T_T

Deqla Manjew said...

alahaii comel.. tp jap jer comelnyer.. bila ditelan habis dah kecomelan tu.. sygnye.. huhu

Deqla Manjew said...

alahaii comel.. tp jap jer comelnyer.. bila ditelan habis dah kecomelan tu.. sygnye.. huhu

Ayu Zan said...

comellll..sayang la nak minum

Nadia Johari said...

cantiknyerr..sayang pulak nak minum..hehee

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno