December 03, 2013

NAK CARI JODOH

Assalamualaikum....

Entah tak tahu kenapa, ramai pulak kawan-kawan msred yang perempuan suruh msred tolong cari kan jodoh untuk dia orang. Dari zaman belajar dulu, ada yang suruh msred tolong cari kan boyfriend untuk dia orang, sampailah sekarang ni suruh msred cari kan suami untuk dia orang pulak.

Rasanya tak pernah pulak msred advertise yang msred ni Agensi Mencari Jodoh. Rajin sangat dia orang ni bagi mission kat msred untuk cari kan pasangan untuk dia orang.

Tapi dari dulu sampai sekarang, jawapan yang selalu msred bagi....

" Cari sendiri!!! Nanti kang jadi apa-apa kat korang salahkan msred pulak."

Zalim ke jawapan tu?

Yelah. Kita kenalkan kengkawan kita kat lelaki, tetiba lelaki tu buat perangai, silap-silap nanti kita pulak yang disalahkan kalau jadi apa-apa. So, msred tak nak tanggung risiko, maka sila lah cari sendiri.

Doa, mintak kat Allah. Itu lagi bagus. InsyaAllah, mesti terbaik punya.


- Posted using BlogPress from my iPad

10 comments:

----- ----- said...

heeeeeeeeeeeeee...~~

aniswany lazim said...

maybe sbb msred ni pandai mencari kot..heee betol,takot nak kenalkan kwn2 kita sbb nt ada masalah kita jugak yg disalahkan..

Nurzakiah Hanum said...

yezaaaaaaaaaaaaa

Deqla Manjew said...

betul tu.. mmg x berani lah nak tolong carikan.. apa2 kita yg bertanggungjawab nanti.. huhu...

Normi Nieza said...

blh buka agensi cari jodoh tu..:)

Aully said...

Ambil kata "Doa, mintak kat Allah. Itu lagi bagus. InsyaAllah, mesti terbaik punya." ,,Bagus kata-katanya...

MizzTina said...

xzalim kak..tu kenyataan.. dl pun ramai kwn lelaki mostly suh crikan gf.. xberani lak sy..

ezyra daniel said...

betul tu...kang tak pasal pasal kte plak yg kena kalau lelaki tu buat hal kan hehe

eB said...

kenalkan la jugak kat i... ha3...
;p

eB said...
This comment has been removed by the author.
Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno