July 05, 2012

KALAU SUDAH TIADA KASIH

Assalamualaikum.....

Ramai pasangan, especially yang dah berkahwin, tak mahu tinggalkan pasangan sebab kasihankan pasangan mereka. Walaupun dia tahu kasih sayang dan cinta itu sudah tiada, sudah berubah.

Boleh ke kita bahagia kalau masih bersama disebabkan rasa simpati tak sampai hati tinggalkan pasangan? Kalau hati dia tak bahagia sebab terpaksa hidup dengan pasangan dia yang tak lagi dia cintai seperti dulu, mampukah dia buat pasangan dia bahagia? Lama kelamaan pasangan dia pun akan perasan dia tak bahagia, akan dapat menghidu tiada cinta lagi di hati dia. Deritalah kedua-duanya.




Pendapat peribadi msred, kalau benar sudah yakin memang tiada cinta dan kasih lagi pada pasangan, berterus-terang dan kalau tak dapat dielakkan lagi, berpisahlah. At least dia dapat mencari bahagia di tempat lain dan pasangan juga berpeluang mencari bahagia di tempat lain. InsyaAllah.

- Posted using BlogPress from my iPad

21 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

SETUJU...

MAY said...

erk..blh ke mcm tu?ade ke org mcm tu?

MAY said...

erk..blh ke mcm tu?ade ke org mcm tu?

Anum said...

setuju

Miss Hidy said...

hidy setuju..jujur itu penting..at least psangan da thu kebnaran sebnar...

Cikpuan rara said...

tp selagi boleh diselamat kan,baik selamat kan.

LubLy said...

bertahan selagi mampu..

aniswany said...

pendapat anis la,kdg2 x bole pikir diri sniri,yg dh kawen espc tu ada anak2..so kalo bepisah kesian kat anak2..betahan selagi mampu bak kata lebly :)

QueeN TerataI said...

oleh kerana itu pupuklah rasa cinta dan kasih syg dlm sebuah perhubungan setiap masa supy rasa cinta dan kasih syg itu terus mekar berkembang...

MizzTina said...

pupukla semula syg tu..tp klu xleh gak, nk buat mcm mana..

Cho Zila said...

camner yerk.. akak pulak tersepit tengah2 setuju ngan tidak setuju... kadang2 kita rasa perhubungan kita paling teruk tapi ada yang lebih teruk...
yang penting boleh bertahan tapi kalau dah tak boleh sangat mesti angkat kaki gak...

Puan Fifiey said...

salam singgah.. follow me back yer..

Nyamuk Terbang said...

ya allah mmg situasi sy mcm nie skrng

teratak hati said...

Klu yg dh kawen ada anak blh berubah rasa sayang tu tk tau la nk ckp..msti ada sbb lain cntohnya org ketiga..hehe..

Knor said...

benda ni mmg terjadi dkt adik saya sendiri tau..kesian dia..sayang tu dah tak ada.hanya kesian aje yg tinggal,kesilapan bukan pada dia..

faraherda. razalan said...

Sy setuju. Tapi harapan sy, jgnlah masih di sini hny kerana simpati. Sedih tau.

=(

izz iizza said...

selalu gak terfikir benda ni..

Nurrul said...

ERR , ada juga eh macam nie.. naya lah begitu.. ini serius..

kena bincang elok2..

aizamia3 said...

buat apa menyeksa diri kalau akhirnya memakan diri..
bincang dari hati ke hati bagi mendapatkan keputusan bersama agar tiada yang kecewa merana..

Rai said...

sebahagiannya saya setuju..tapi mengenangkan nasib anak2 bila ibu bapa berpisah..sedih kan..

Wanieys said...

rasanya yg tu tepuk dada tanya selera la hihihi

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno