June 15, 2012

MATA TIDAK PANDAI BERLAKON

Assalamualaikum......
Dia yang patut dihargai adalah sesiapa yang mampu melihat kedukaan dalam senyuman kita, mampu melihat kasih sayang dalam kemarahan kita, mampu melihat sebab di dalam kebisuan kita. Belajar melihat dengan mata hati, dibantu keikhlasan dalam bersahabat. InsyaAllah kita akan mampu melihat lebih dalam lagi. InsyaAllah.

33 comments:

MizzTina said...

sbb tu klu nk tau org tu menipu atau x bila berckp, pandang matanya..

Masya said...

insyaallah amin...

Iffah Afeefah said...

mate xley nk nipu

sungguh

maszull said...

assalamualaikum msred...betul tu mata sukar sekali menutup kedukaan di hati...suka n3 ni...:)

QueeN TerataI said...

betul.. betul.. betul.. sokong sgt!

CikMai said...

mata lebih jujur dari lidah :)

fae jamal said...

setuju! mata lebih jujur! :)

M Fizan said...

wuhuu. untung la jika ada sahabat yang sangat memahami bahasa tubuh kita. sukar untuk berdusta tika mata bercerita :)

Koernia Rachman said...

artikel nya menarik...
saya harap anda tidak sungkan untuk sekali-kali mengunjungi blog saya juga....
dan jangan lupa follback nya...
^_^

http://koernia-rachman.blogspot.com

..cik gugu.. said...

insyaallah ..

mata mmg taleh menipu .

K O R I E said...

sungguh! mata mmg xboleh menipu.

dah kena dah ari tu.
huhu

Cik Purple said...

suka ayat tu.. kdg2 kita kata kta ok, tp sebenarnya kta x ok.. :')

p/s: siyes.. dah lama x jenguk blog akak.. :D hehehe..

Gen2Merah said...

ya, mata itulah menggambarkan perasaan seseorang.... (",)

qasehraihan said...

sangat betul apa yang diperkatakan dalan quote tu..

http://qasehraihan.blogspot.com/2012/06/seksanya-mesej-guna-henpon-touch-skrin.html

izamin said...

sebab tu lah kalau fizah sedih diakan tgk mata fizah..

teratak hati said...

Mendalamnya ayat..

Cik Pulau said...

kann.. setuju je dengan kata2 tu.. Huhuhu

ahsfantasy24 said...

setuju..
bukan sekadar mata,
tapi juga mata hati..

Izara4eva™ said...

lau da btentang mata mmg xbole nak tipu..

Adylia Qarissa said...

kita boleh gelak untuk sorokkan kesedihan kedukaan tapi orang yang paling rapat ngan kita pasti tau krdukaan tu.

♥e'in♥ said...

betul tu kaka.. sbb tu e'in kalah lau org nak pandang2 mata kite nie.. nanti die tahu kite tipu.. huhu

Nurrul said...

Betul.. mata memang tak boleh tipu.. ;/

*sepandai mana pun mesti akan diketahui juga !

Mishter Izwän said...

tp susah plak nk tgk mate seseorg .

ieda said...

bukan mudah nak menilai diri seseorang .. kerana kita x pernah sempurna ..

aReLaN said...

insya-ALLAH....tapi saya tak berani nak tengok mata.hehehe

MAY said...

mate menggambarkan segala-galanya..

Mizz ErMa said...

siapakah izaismail itu? setuju sgt2 dengan dia.mulut boleh tipu tp mata xboleh..hm,

ain dzaya said...

nak tengok kejujuran seseorang tengok dari mata..betul3..

Gara-gara idea . . .

cik mun said...

btol3..

LubLy said...

mata xmampu rahsia kan apa-apa pun kan kak..

Marina said...

marina setuju!...mate tak pandai bohong...wahh.. dah lame tak datang jenguk blog ni..dah tukar background..santekk sangat.. :-)

IntaNBerliaN said...

susah jugak nk phm bila tgk mata ni.. xreti nak nilai..

Adylia Qarissa said...

mata memang tak pernah membohongi diri ini :'(

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno