April 10, 2012

TANGAN ITU


Assalamualaikum......

Pentingnya kita sebagai pembimbing dan pembentuk masa depan pemilik tangan ini, maka haruslah kita sentiasa menunjukkan contoh yang sepatutnya.

'Kita' di sini bukan sahaja ibu bapa kepada pemilik tangan ini, 'kita' di sini termasuklah kita semua yang berada di sekeliling pemilik tangan ini.

Besarnya tanggungjawab kita untuk memastikan pemilik tangan ini membesar dengan sempurna tingkahlakunya.

Published with Blogger-droid v2.0.4

23 comments:

CIK MAY said...

comelnye tangan.. ^^

faridah nazurah said...

hehe kecik je tangan dia...

LubLy said...

corak la empunya tgn chomel nieh dgn sbaik yg mungkin..

Shafiq said...

Kanak2 Ibarat Kain Kosong, Ibubapalah Yg Mencorakkannya..

Anum said...

tanggungjawab yang telah diamanahkan

saffiya_aleesya @ echa said...

mendidik dgn cara yang terbaik barulah dapat generasi yang terbaekk..

teratak hati said...

anak-anak perlu dibimbing menjadi seorang yang berguna..

eyqa amin said...

pembimbing~~~~~selalo00 kena kaC igt oleh lec time kelas......

bentuk anak bangsa blablabla. angguk kepala...akur~~~

Miss A said...

thanks for the reminder.btul ckp msred, kte yg kene bimbing mreka yg perlukan bimbingan kte. cewahh ><

aRa ❤ aFiq™ said...

betul tu kak , mcm nak bentuk kuih kena ikot acuan nye..

Hanis MY said...

totally agree wit u ms red cuns!

..cik gugu.. said...

sy rindu keluarga saya *tetiba ... nak blk !

Kalamhati said...

perlu pimpin tgn mereka ke arah jln yg lurus kan..=)

Boni JLL3 said...

didikan ibu dan bapa amat penting supaya anak2 ini tidak akan terpesong dari jalan yang benar...

aReLaN said...

kalau bukan kita, sapa lagi kan untuk bimbing diorang.jom pimpin anak2 ke arah yang gemilang,dunia dan akhirat!

Marya Yusof said...

Setuju! Anak kecil umpama kain putih, kita & persekitaran yg mencorakkannya :)

Ruzzezanie said...

same beratnya menjadi pendidik dan memikul tangggungjawab tu kan?

pape pun, wa ekseted tgk tgn bby tu. *wa suke bby. kihkih

IntaNBerliaN said...

KITA HARUS MENDIDIK N MENCORAKKAN PEMILIK TGN INI UTK MEMBESAR BAGAIKAN JUARA :-)

Iffah Afeefah said...

Erm amnh ni tatau la smpat pikul x

M Fizan said...

huhu..yup..
pemilik tangan itu bagaikan kain putih yang suci.. kita perlu membentuknya, membimbing dengan pendidikan sempurna untuk dunia dan akhirat...

aimie amalina said...

huuuu
semoga saya mampu mnjadi ibu yg baik satu ari nanti

Tasha said...

semoga berhasil jadi ibu yg bjaya didik anak2nya~~~

:)

Cik Yatt said...

tngn baby comey en

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno