March 23, 2012

TINGGALKAN SAJA DIA KALAU DIA.....

Assalamualaikum.....

Ciri-ciri BFF yang tak berapa nak best.

1. Mementingkan diri sendiri.
Dia terlalu banyak minta itu ini tapi liat pulak nak memberi. Pentingkan diri sendiri, kedekut pulak tu. Apa yang enting pada dia, cuma kehendak dan keinginan dia saja sebab tamak dengan kemewahan dunia.

2. Pengampu.
Setiap kali kita buat apa saja dia mesti setuju. Kita derma duit kat orang dia sokong. Kita kutuk bos dia sokong. Kita mengata orang dia sokong. Kita menipu un dia sokong. Bila depan kita dia puji melangit, bila belakang kita dia kutuk kita serendah-rendahnya.

3. Pemboros dan suka hiburan.
Bila kita nak berseronok, nak lepak tempat hiburan yang melalaikan, laju saja dia nak ikut. Setia dia ikut kuta kehulu kehilir. Lebih-lebih lagi kalau kita kata nak belanja dia. Tapi kalau kta cakap nak pergi library nak study, laju je dia mengelak. Silap-silap hilang terus.

4. Membuat kita semakin jauh daripada Allah.
Kalau kita sesat, dia tak pernah tegur sebab dia sendiri pun hidup dalam kesesatan. Seorang yang sesat dan menyesatkan orang lain, hidupnya penuh dengan ranjau dan onak yang membawa kepada kekufuran.

5. Suka berbantah-bantah.
Jenis manusia yang suka perang mulut, ashik nak menang dan suka menegakkan benang yang basah langsung tak mahu mengalah dan menerima pandangan orang lain. Selalu perasan dia bijak dan betul setiap masa.

Kalaulah bakal BFF atau BFF ada ciri-ciri macam ini, apa kata kita beralih arah berpaling dari dia. Kalau mampu nasihat dan tegur dia berubah. Kalau dia tak sudi nak dengar, tinggalkan saja dia.

26 comments:

Anum said...

setuju
tinggalkan saja

mamavogue said...

sepenuh tenaga cuba mengelakkan diri dr org2 tersebut di atas :)

mas saari said...

memang elok tinggalkan orang camni..

miss Z said...

tinggalkan dan cari org yg lebih baik

Ley Rashid said...

yang sedihnya...jiwa tak tetap....baru je kata nak tinggal....kena pujuk rayu...cair balik....

Aine Ainun said...

Kan....setuju!

Tp...kalo da mabuk bercinta..x inagt da...

teratak hati said...

buang masa je boyfriend camni..

Azzah said...

uji dan berkawan2 dulu..

QueeN TerataI said...

bukan setakat boyfren aje.. dalam berkawan dgn sesiapa pun kena ambil berat akan semua yg di atas.. tp tula msred.. zaman skrg org lbih suka berkwn dgn org yg suka lakukan perkara2 di atas.. lbg suka berhibur dari mengingati Allah.. waallahualam

IntaNBerliaN said...

yg no 4 tu mmg kita patut terus tinggalkan dia...

Badrina Ibtisam said...

Betul2, setuju sgt!

..cik gugu.. said...

lbh bek tade bff dri ada lau depa ada ciri2 kt atas tuh .

..cik gugu.. said...

lbh bek tade bff dri ada lau depa ada ciri2 kt atas tuh .

fazrulnoor said...

jgn tinggalkan dakuuuuu..hahahahha

M@W@R Q@SeH said...

setuju sgt2...sbb ada jumpa org yg mcm gitu...

Asyraf Azizan said...

setuju! cari la BFF yg mendekat kan kita kpd Allah...

CIK MAY said...

BFF stand for?best fren forever atau boifren forever?hehehehee

Cik Pulau said...

tak nak bff yang macam ni.. huhuhu

cik Kartun said...

yew CK stuju!!!
klu CK takdo pikir 2,3 kali da nGee~

Miss Hidy said...

SETUJU!!!!! ignorekan terus dia tu...

Boni JLL3 said...

hahahaha...remove daripada fb..hahaha :P

Mr.Clive said...

hahah paham sgt ciri ciri BFF ni...sabar aje laa... >_<

Ezad Skytech said...

memang patut tinggalkan org mcm tu...

M Fizan said...

macam ni bff??? huhu.. ni lawan..

Anonymous said...

btol2..:)

drpd kita terikut n merana kan kak..

wuuuu

El-Janna said...

tinggal kan je. selamat tinggal! hehhe

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno