March 12, 2012

KALAU BELI IKUT NAFSU....

Assalamualaikum....

Siapa tak suka main? Kita semua suka main atau at least pernah suka main. Kalau duli kecik-kecik ikut mak abah pergi pasaraya, mesti tarik tangan mak abah pergi tempat jual mainan. Lepas tu pujuk mak abah beli mainan. Ada yang siap nangis lagi kalau tak dapat.

Sampai ke besar ni, msred masih suka dengan permainan. Tapi sekarang tak adalah beli permainan untuk diri sendiri. Beli untuk anak-anak pulak. Kadang-kadang, msred dan mr bf yang terlebih rajin nak belikan dia orang permainan. Beli ikut nafsu. So, sekarang kat rumah memang ada banyak sangat permainan.

Akibatnya, setiap hari permainan-permainan ini akan bersepah di seluruh rumah, dari depan sampai ke belakang. Setiap hari lepas balik kerja msred kena kemas permainan ni. Penat ok. Rasa menyesal pulak beli banyak-banyak. Padan muka kena kemaskan hari-hari.


11 comments:

teha said...

kite mmg suke mainan mse kecik2.. hehe :)

mamavogue said...

kita pun suka beli mainan utk hakim. padahal dia lum pandai main pun..
tu la, beli mengikut napsu mama + babah.. hehehe

LubLy said...

huu..xder permainan rmh jd tbalik..ader permainan rmh lak jd tongkang pecah kan kak..aptb

maszull said...

assalamualaikum msred...kalau dah byk sangat mmg jadi masalahlah kalau dah bersepah semuanya...;)

Anum said...

ye la kan, kalau dh byk memang masalah nie

lieynanilaz said...

cer ajar anak-anak kemas barang mainan...

Aine Ainun said...

Heheee..kena train kemas mainan lak misred;)

saffiya_aleesya @ echa said...

balik keje tgk mainan bersepah satu umah memang laa bertambah2 penat huhuhu..

fifa said...
This comment has been removed by the author.
Rtp Farra Arisha said...

eheh that's normal. bila meningkat dewasa, perubahan mungkin berlaku ke atas diri mereka. arisha dahulupun sering sangat habiskan uang dengan beli lego. ;)

Ezad Skytech said...

hee..biasa la tu msred..kalau budak kecik da main..mmg bersepah la satu rumah kan..hee~

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno