January 12, 2012

TAK PERNAH RASA LAGI

Assalamualaikum....
Ada kawan msred tanya, apa msred buat bila msred putus cinta dulu? Lama tak layan nangis dan sedih-sedih?
Msred cuma jawab, aku belum pernah rasa putus cinta.
Dia balas balik, waaa.... Beruntungnya kau. Aku dah banyak kali frust dah sampai rasa nak give up je cuba bercinta.
Persoalannya,
1. Betul ke msred bertuah? Tak bertuah ke kalau kita pernah rasa pengalaman putus cinta?
2. Perlu ke kita give up bercinta kalau dah banyak kali kecundang?
- Posted using BlogPress from my iPad

20 comments:

ahsfantasy24 said...

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya,
klw tak ernah ptus pun ade hkmah,
klw pnah ptus pun ada hikmah,
Tuhan jadikan jalan kita berbeza2 :)

ahsfantasy24 said...

setiap apa yang berlaku ada hikmahnya,
klw tak ernah ptus pun ade hkmah,
klw pnah ptus pun ada hikmah,
Tuhan jadikan jalan kita berbeza2 :)

fRaMe+LenSeS said...

semua tu pengalaman kan? nak kata bertuah ka tak. siapalah kita kan? :) mungkin beruntung sebab terus jumpa Mr. Right. :) apa pn Nadh doakan bahagia sampai ke taman2 syurga. :)

y Nadh pasti mr.Red beruntung. :)

aReLaN said...

hmmmm...kalau putus cinta sekalipun n sedih,tkde guna gak nak sedih berpanjangan kan.kalau dah memang ditakdirkan bukan dia jodoh kita, terimalah seadanya ketetapan ILAHI. bukan leh ubah pape pon.hehehe

ainraus said...

kadang-kadang kita yang tak pernah merasa ni, nak jugak rasa kan kak?
tapi mintak lah dijauhkan.

J.Syazwana said...

comel blog ni. hehe. hmmm saya pon banyak kali putus cinta. bila jadi camtuh boleh belajar dari pengalaman. hihi

Yatie Awang said...

cinta itukan anugerah dari Allah, kenapa perlu give up? InsyaAllah..Tuhan dah sediakan setiap orang dengan pasangannya

aimie amalina said...

setiap jalan cinta yg ditakdirkan oleh tuhan utk kita ada hikmahnye kan..
may be akak bertuah dr sudut itu,
dan may be org lain pon bertuah x rasa cm akak rasa sebb mereka punye pengalaman tersendiri kan :)

Juliet_iRa~" said...

tak perlu give up kalo pernah putus cinta..putus cinta buatkan anda jd lebih kuat..heee ;p

tak pernah putus cinta beruntung kot..sbb xtau camne sakitnya..heee ;p

janganlah kak..sedih putus cinta..huuu

Pendamba Mawar said...

wah.. sedih jugak masa nk terima tu msred..tapi redha la..:)

cik Kartun said...

CK tak gveup utk bercinta.. tapi nk mnerima org lain dlm hidup tu pyh

Tasha said...

kalau ikut perkiraan saya pun blm pernah putus cinta...

kalau sudah bermula n ada pengakhiran,barulah putus kan,hehe

eyqa amin said...

hati kena jaga leklok..sakit bila kita rasa frust...sgt ~,~'

nuyui a.k.a miss YUI said...

bnda tu leh jd pnglmn..bukan kata bertuah atau tidak kan~

QueeN TerataI said...

knp dia byk kali putus cinta? sbb dia tak ambil iktibar dan x membaiki kesilapan pada putus cinta yg pertama sbb tu dia masih putus cinta.. setiap yg berlaku ada hikmah dan pengajaran.. utk jd lbh baik kenalah ambil pengajaran perbaiki kesilapan barulah dtg hikmah pada perhubungan yg seterusnya...

:: Mrs.Eady :: said...

penah rasa sekali rasa dunia ni terlangkup :D

LubLy said...

org kata kalu kita pnh rasa putus cinta tue myempurnakan kitaran hdp kite tp bg lebly kak putus cinta plg disaster dlm hdp lebly..xmdatangkan apa2 keuntungan utk rasa give up..belajar dr kesilapan kita itu la yg kite senantiasa belajar dlm hdp..

peace² n0 war

diana said...

pernah sekali je putus cinta...:p
pengalaman berharga tu..
tapi kekadang rasa mcm buang masa..hejhehehe

aniswany said...

bertuah sgt msred ;)

tp bila pkir blk,pengalaman putus cinta tu okay jugak.
bak kata org lah kan,
pengalaman mendewasakan ;)

Iffah Afeefah said...

lain org lain nasibnye

untung ke tak begantung penilaian ssorg

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno