January 22, 2012

DAH ADA CERMIN TAPI MASIH TAK CANTIK KAN DIRI

Assalamualaikum.....

Waktu blogwalking ke blog Cik Shera, terbaca entry pasal cermin. Memang sangat menarik dan sangat-sangat kena dengan masyarakat kita.

Kita ni sangatlah rajin pergi belikan cermin, balut cantik-cantik dan hadiahkan pada semua orang di sekeliling. Minta mereka cermin di mana cacat cela diri mereka. Kadangkala dengan nota yang sangat sakarstik minta orang sekeliling cari di mana buruk mereka dan kasi polish bagi cantik.

Tapi kenapa kita sangat malas nak pergi beli cermin, balut cantik-cantik dan hadiah kat diri kita? Kenapa kita tak nak dengan sarkastiknya menyuruh diri kita mencari mana cacat buruk dan lepas tu kasi repair bagi sempurna?

Yang dah beli cermin untuk diri sendiri pulak, tak nak pakai. Kalau pakai pun 2 3 hari saja lepas tu simpan dalam almari biar berhabuk. Jumpa cacat cela, tapi buat-buat tak nampak, buat-buat terlupa.

Usaha untuk beli cermin, balut cantik-cantik dan hadiahkan kepada orang sekeliling diteruskan dengan nota yang sarkastik. Tapi cermin sendiri dibiar dalam almari, berhabuk.

Note : Saya tak rajin beli cermin untuk orang. Saya dah beli cermin untuk diri sendiri. Tapi selalu lupa nak pakai. Pentingnya kalau kita saling mengingatkan.



- Posted using BlogPress from my iPad

11 comments:

Azzah said...

azzah selalu lap cermin..tak suka tengok habuk dan garis2 kat situ..

pena rozie said...

Tak pernah beli untuk org. utk diri sendiri ade la

IntaNBerliaN said...

sy pun xpnh beli utk org.. diri sendiri adalah.. hihii

Iffah Afeefah said...

cermin ade skali beli

Qil_H0shi said...

xpnh tfkr nx beli hadiah cermin.,hehe

Miss Nadya said...

sangat bermakna entry ni..mula2 baca xpaham..baca kali ke dua baru nad faham kak..:)

era kecik said...

cermin memang penting..

>> era selalu guna untuk baiki tudung dan tilik2 muka.. hehe

penmerah said...

kdg2 x sempat pun nk tgk cermin diri sendiri. hahahaaa

mysara said...

mai xpernah beli cermin sndri..
klu guna cermin pn kbetulan yg ada kt compact powder or kebas adik punyer..hehe

Nur Kiasatina ^_^ said...

Hye ! Sy dari kelab blogger jgk !! AWesome blog !! Done follow u :D , i will always support ur blog :D

Juliet_iRa~" said...

xpernah hadiahkan utk org..sbb diri sndiri byk lagi kekurangan..

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno