December 26, 2011

SURAT CINTA UNTUK KAMU

Assalamualaikum....

Saya tak kisah bagaimana paras saya pada mata kamu. Kalau kamu kata saya cantik saya setuju. Kalau kamu kata saya kurang cantik, saya bersyukur dan berterima kasih pada kamu. Pada mata hati saya saya percaya saya cantik sebab....

1. Saya tak suka berbicara tentang keburukan dan keaiban kamu.
2. Saya lebih suka terima kamu seadanya.
3. Saya tak suka tinggalkan kamu ketika saya berusaha berjalan mendekati Dia.
4. Saya lebih suka minta si pengata kamu supaya sama-sama bimbing kamu membetulkan apa yang tersilap.
5. Saya bersyukur sangat setiap kali awak berjaya betulkan kesilapan awak walau sekecil mana pun.
6. Saya ikhlas berharap kamu berbahagia dalam penghijarahan kamu.

Kamu, jom kita berhijrah bersama dan bina kehidupan di jalan yang Dia suka.

Note : Rekaan, bukan kisah sesiapa.


- Posted using BlogPress from my iPad

33 comments:

fadh leyanie said...

mempunyai makna yang mendalam..:)

cik ika said...

i like this love story..:)

cik ika said...

i like this love story..:)

lieynanilaz said...

makna tersirat yg mendalam...:)

♥Lady Ainaa♥ said...

nice and sweet...awww...cinta kepada hambaNya, bukan bercinta kerana nafsu atau rupa paras, tetapi bercinta segala2nyew.... ^~^

pena rozie said...

ye... setuju

fazrulnoor said...

ea ke rekaan :)

cik Kartun said...

nice entry sis :)

Ainie Maydie said...

nice msred..:)

Yatie Awang said...

Alhamdulillah...

Tiga hari dalam hidup

era kecik said...

:) nice entri..

teyn teyn said...

tp suka ayat mrsred ;)

aimie amalina said...

jommmm
teringin nak jadi baik :))

✿Dear Yayah✿ said...

ni la die..terima baik buruk psgn seadanya..don't expect much from her/him..

yana,, said...

ye sy suka kalau sy boleh tulis surat cinta cm gni,, hye!! lama sy tak cmnt awak msred kn??? heheh

aleen aiden said...

saya juga tak suka bicara tentang kebuukan dan mengaibkan orang.

tapi saya sesal masih banyak antara kita yg begitu.tak payah pegi jauh,di blog sudah cukup.

♥e'in♥ said...

sweetnye lau sume org mcm nie..

p/s : akak e'in dh bukak lek blog.. ;p

Zul Fattah said...

erm.. kan best kalau ada awek cam ni?

Juliet_iRa~" said...

bagusnya..sm2 berubah ke arah kebaikan..:)

Anak Wak Mail said...

jom sama aku kamu dan dia pergi ke arah itu..;)

ILA HonEyBuNNy said...

kata2 ini sangat bermakna..

suka...super dper like..

IntaNBerliaN said...

betoi tu.. sy pun sk kata2 ni ;-)

Cik Jannah said...

sweet jom kita berhijrah.

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

cantik kata-kata dalam surat ni :)

Rtp Farra Arisha said...

let's migrate the actions to the new one as we'll have a new blessed year ahead! :))

✿Dear Yayah✿ said...

nak entri baru~~~ heheh

ridhwan ruslan said...

kecantikkan adalah perkara subjektif dan ia berganntung kepada individu samaada mahukan kecantikan fizikal semata2 atau pun memilih yang lain

eyqa amin said...

saya tetap sayang kamu :D

Ct Aja said...

alhamdulillah.....mudah-mudahan...

Pondok Usang said...

cinta yang abadi...
selamat tahun baru awk..

yanieyeap said...

salam taon baru utk msredcheesecake..;)

EZAN IDMA said...

amin. smoga kita sama2 berubah :)

ainraus said...

mencari yang sempurna itu mustahil. mencari kesempurnaan itu perlu. :)

nice one dear!

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno