December 21, 2011

PATUTKAH AKU BAGITAHU DIA YANG AKU CINTAKAN DIA?

Salam you alls,
Saya dah lama kenal dengan awak. Sejak dari sekolah rendah lagi. Sejak darjah lima to be exact. Memang rapat. Macam belangkas. Sampaikan mak dan abah jadi risau tengok kita rapat sangat, lebih-lebih lagi bila dah sekolah menengah. Saya perempuan, awak lelaki. Tentu mak dan abah risau tengok kita macam belangkas bersama. Mak dan abah ingat kita pasangan bercinta. Sayang sangat kat awak. Awak sahabat saya, bahu saya, tisu saya, penasihat saya. Sayang sangat kat awak, sahabat saya.
Tapi, entah sejak bila sayang saya pada awak sebagai sahabat saya bertukar jadi cinta kekasih. Menakutkan bila saya sedar perasaan saya pada awak dah berubah. Rindu saya pada awak bukan lagi sebab rindukan sahabat. Rindu saya sebab cinta.
Pada mulanya saya cuba menipu diri sendiri, kata saya tak cintakan awak. Tapi kelamaan saya tahu dan sedar saya tak boleh lagi menipu hati saya. Keliru.
Akal saya kata, jangan kerana perasaan cinta saya pada awak saya kehilangan sahabat baik saya.
Hati saya kata, tak salah cintakan sahabat baik sendiri. Luahkan lah perasaan cinta itu agar kalau ada jodoh akan bertaut.
Kemudian akal saya kata lagi, macamana kalau cinta saya tiada balasan serupa dan saya kehilangan sahabat baik saya kerana luahan hati saya itu?
Sekarang ini, akal dan hati saya tak berhenti berbalah. Patutkah saya luahkan cinta saya pada awak, wahai sahabat baik ku? Patutkah? Berbaloikah?

19 comments:

Iffah Afeefah said...

ermmmmmmmmmm susanye


tp bek luahkn...
wlpon jwpn ngtif kne time hkiktkn kak

Juliet_iRa~" said...

payahnya..:(

dah bg hint tp dia still xnmpk?kalo cmtu....berterus terang la...:)

mgkin bila da bgtahu y sbnr dia pon sm seperti apa y kita rs..

Nalisa Syahira said...

fuhhhhhh , tak luah , tak tahu apa respon dia , tapi kalau luah , dpt pula respon negatif , kecewa pulak nanti .

Cik Pulau said...

tapi kalau saya..
sy rela diamkan...huhuhu..
sebabnya dia adalah sahabat..
huuu~

KaK LimAh Si SupiR said...

jangannnnnn..jgn luahkan :(

Eera Shera said...

luahkan la..belum cuba belum tau..mana tau kwn tu boleh terima..ada jodoh tak ke mana

aReLaN said...

eh jp.kak red nye cter ke ni???bkn ke kak red dh kwen???png paler jp pikir.

nuyui a.k.a miss YUI said...

cubal dulu..tak slhkan..

ainol akasyah said...

perlu..jgn pendam lama2 :)

Zul Fattah said...

luah je.. jgan pendam lg.. merana la jawabnya.. jd cam kawan saya.. huhu

eddy syrol said...

istikharah (~_~) itu terbaik

mizzkechique said...

diluah mati mak..ditelan mati bapak.. mcm mn yer??

eyqa amin said...

i'm on dat side...
getap bibir~~~~~

Anak Wak Mail said...

susah.

ditelan mati mak, diluah mati babak.
cuba kunyah je..hihi..

hmm,,bg la hint kat dia,,tanya apa perasaan dia terhadap awk,,sebagai kawan atau lebih?hihi

aimie amalina said...

huwaaaaaaa
sshnye kakak
hhuhuhuhu
pahit tap mest
huuuuu

QueeN TerataI said...

errrr agak susah gak ni.. almaklumlah x pernah pula hadapi situasi mcm nie... hehehehe erm... cmne eh? xleh nak jawab.. hehehe

✿Dear Yayah✿ said...

xpayah la..pendam aje..

mengadu je pda Allah..

Dia maha mengetahui sapa jodoh kita..:)

D'Laris Boutique said...

tak salah kalau awk cuba luahkan..mane tau dia berkongsi perasaan same=)

http://dlarisboutique.blogspot.com

Syairah Suhaimi said...

Mungkin awak patot berterus terang dgn si dia...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno