November 11, 2011

SAYA PUN TAK INGAT NAMA AWAK

Salam you alls,

Funny saying : Dont worry, i forget your name too.

Pernah tak jumpa kawan lama yang dah lama kita tak jumpa. Kita ingat nama dia tapi dia lupa nama kita. Rasa kecil hati tak? Ada yang tak kisah tak rasa kecil hati pun, ada yang rasa kecil hati. Kita ingat nama dia dia tak ingat nama kita.

Lain kali kalau jadi macam ni, kita buat-buat lupa nama dia dan kita cakap kat dia.... "Dont worry. Saya pun tak ingat nama awak." dengan nada sinis.

Sebenarnya nak cerita pasal kejadian seumpama ini yang berlaku pada msred. Tapi the other way around. Msred yang tak ingat nama dia.

Ada pernah sekali terjumpa kawan masa sekolah yang dah lebih 10 tahun tak jumpa. Msred tahu msred kenal dia. Msred ingat dia tapi kepala otak msred waktu tu betul-betul tak boleh nak recall nama dia. Yang buat stress tu dia ingat nama msred. Borak-borak kejap. Tiba-tiba msred dapat idea.

Msred buat-buat tanya apa nama facebook dia. Nasib baik dia jawab,

" Nama penuh aku la, ( dia pun sebut nama dia )."

Ngehheeee.... Dah ingat balik dah nama dia. Nasib baik lah dia tak tahu msred lupa nama dia. Kalau tak mesti dia kecik hati.

Note : Erk.... Betul ke dia tak perasan yang msred tak ingat nama dia? Macamana kalau sebenarnya dia perasan msred tak ingat nama dia?

43 comments:

mizzkechique said...

msred, tu ok lg la blh ingt balik dia.. sy ni, ada sorang tu siap tau nama penuh sy, sy lak jgnkn nama dia, dia pun sy xkenal.. kejam kann.. so, kena la berlakon buat² kenal dia, kang dia kecik ati lak.. huhuhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

hikhik..

kena guna cara yg benar nak cari..

QueeN TerataI said...

hehehehehe.. kdg2 Queen pun x ingat nama gak... tp diorg dgn sendirinya bgtau.. hehehehe

zahidah seran said...

wah, pandai cover line ek..
idea bernas gak tu..=P

Selendang Merah said...

hehe..dulu zul pon macam tu gak...kadang2 terlupa nama kawan lama dh tak jumpa...tapi zul ngaku terus...:)

Anum said...

guna cara yang tulus nie
hehehe

Mama Gee said...

pernah gak terjadi..terjumpa dgn kawan masa kt kolej dulu...duk sembang..sambil sebang otak ligat nk ingat namanya...tp sampai ke sudah tak ingat2 jugak...adessss......

Ct Aja said...

bijak gak msred ty cam2..kalau sy tak pandai nak berselindung, mesti terus ty..hihihiih

Iffah Afeefah said...

slalu lupa kak

haha pandai cover eh

aleen aiden said...

hahah,sarkastik sungguh! =i like.. :P

rara pinkmafia said...

sis rasa sis buat entry ni dye baca x?hehehe.ala sama lah kita sis.sllu cm tu.mst tak ingat nama.

fazrulnoor said...

sbnrnya dia perasan yang kamu x tahu..sila lah malu sekarang..hahahaah

EZAN IDMA said...

hahaa :p biasalah. bukan sng nak ingt smua

Pendamba Mawar said...

pandai cover na..:)

aReLaN said...

mmg ssh nk ingt nme org lme tak jmpe wlupon dlu rapat.mke je ingt.hahaha..dh tua ke ek dri ini???hmmm

teratak hati said...

ngaku je kot klu x ingt nama dia.., x kecik ati kot klu org x ingat nama kita,biase la manusia kan..

teratak hati said...

ngaku je kot klu x ingt nama dia.., x kecik ati kot klu org x ingat nama kita,biase la manusia kan..

teratak hati said...
This comment has been removed by the author.
konde said...

saya pun pernah tak ingat nama kawan kecil saye :D

Info Event For Blogger: Percuma Samsung Galaxy Ace & RM100, it's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/

aRa ❤ aFiq™ said...

kak ara slalu mghadapi situasi cmni.. dea ta ingt name kwn dea.. huu

Ct Aja said...

akak.....saya da jawab soklan akak, sori lambat....

http://ajaratulaswad.blogspot.com/2011/11/soalan-dari-msredcheesecake.html

Citarasa Rinduan said...

k.ayu ramai pelanggan..
lagilah selalu lupa nama pelanggan..
walhal... ingat muka, nama tara......
waka..waka

msredcheesecake said...

Mama gee, skang pun tak ingat g? Hheee

Aja, nak tanya takut dia kecik ati...

Fazrul, pandaila....

Ayu, takpe kot... Customer ramai... Besala xingat... Ni kalau nama kawan tak ingat...haru...

Pondok Usang said...

syukur.. leh ingat...

bobiedanbad said...

kalau dah lama tak jumpa mmg ble lupa nama kawan sendiri :)

Kongsi Apa2 Aje said...

salam singgah n 4low sini. mohon 4low balik jika blum yer (^_^)

mekasih coz singgah blog kongsi..

✿Dear Yayah✿ said...

hahaha.. die xperasan kut.. mybe die pikir sis ingat nama die tapi donno how to spell ke.. hehe.. chill je~ :) heheh

cik Kartun said...

hehehe pandainye cover..xpew..nak jage hati nye pasal an ^^,

Faaein Talip Roy said...

pernah berlaku jugak..

member ingat nama kita bukan main lagi..

tapi lupa ingatan sekejap kat nama member..

memang kecik ati kejap depa waktu tu.. huhuhu..

Nizam Ijam said...

saya pon x ingat nama saya aper..hehe

Nizam Ijam said...

saya pon x ingat nama saya aper..hehe

msredcheesecake said...

dear yayah, harap dia tak pasan la...

FTR, tu yg tanak dia tau msred lupa nama dia, takut dia kecik ati

♥e'in♥ said...

hahha.. e'in xlupe kot name kwn2 lame.. ;p

aimie amalina said...

hehehehe
haaaaa..betol
kekadang mang ingat betol org tu
nama plak dhhhh ilang pi mane ntah
hehehhe

arnissa said...

hahaaa.. penah2..
orang tuh ingt name anis, tp anis lupa name die. hahaa..
die cakap 1 claz nga anis ase darjah 2. adoi.. tajam betol ingatan die. anis pun da lupa. cian kat die. huhu

EmpayarUtama said...

Kadang-kadang tersalah tegur malunya hehehe

msredcheesecake said...

ein,bagus camtu...

EU, mesti konfiden je sebut nama dia...hheee...

Cik Cempaka said...

hihi, idea bernas..

boleh la guna pasni kalau jadi camtu
sbb CC ni pelupa, especially nama org
huhu

Rtp Farra Arisha said...

i always in the same boats of you. huahuahua =,=

Ezad Skytech said...

hee...kadang2 kalau da lama sangat tak jumpa...mmg boleh jadi tak ingat nama mereka...hee~

yanieyeap said...

msred dulu top kot..2 yg sume orang kenal..hehhe

era kecik said...

hehehe, biasalah tu, dah lama tak jumpakan.. :)

era ada jugak nama diorang, tapi tak tahulah diorang ingat tak nama era ni.. ^^

pena rozie said...

Kadang kale PR pun lupe gak. Tapi buat don't no ajer... hi...hi..hi...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno