November 22, 2011

KENAPA SAYA TAK SUKA AWAK

Salam you alls,
Dalam suratkhabar Metro semalam ada artikel pasal perokok tegar Malaysia membelanjakan RM 15 juta sehari untuk membeli rokok. Sehari ok. Perokok ini nampaknya sangat ketagih dengan rokok dan sanggup berhabis duit untuk membeli rokok. Mereka ini sanggup tak makan untuk membeli rokok.




Mungkin ada yang cakap lelaki merokok ni macho, cool (ada ke?). Tapi msred nampak tak macho atau cool pun. Tak suka, kenapa?
Kenapa saya tak suka awak wahai perokok tegar?
1. Selalu bau busuk. Asal lalu kat sebelah awak, saya kena tutup hidung (kalau saya kurang ajar) atau tahan nafas ( kalau saya tak sampai hati nak kurang ajar dengan awak). Dahlah pakai minyak rambut yang bau ntah apa-apa entah, minyak wangi lagi. Bila bau minyak rambut, minyak wangi bercampur dengan bau rokok, masyaAllah. Nak muntah.
2. Kotor. Biasanya hujung jari dan kuku perokok ini kotor. Kalau pasangan kita tu perokok tegar, bayangkan tangan kotor dia pegang tangan tangan kita. Terasa macam segala kotoran kat kuku dia melekat kat tangan kita. Wek...nanti boleh kena infection dan penyakit.
3. Gigi tak berapa nak bersih. Orang kata kalau kuat merokok gigi boleh jadi kuning dan berkarat. Kotor. Buka mulut saja, dah lah nampak kotor, bau pulak buat kita terpaksa tutup hidung. Memanglah malas nak layan dia berbual. Please dont talk to me. Go away.
4. You look so stupid and act like one. Kalau dalam poket ada RM 20 saja lagi, perokok tegar ini lebih rela beli rokok dari pergi makan walaupun perut lapar gila dari semalam tak makan. Doesnt that look stupid? Dahlah merokok tak menjaga kesihatan langsung, perut pulak dibiarkan kosong. Maka datanglah segala penyakit dengan mudahnya hinggap kat badan. Lepas itu cepatlah mati.
Tapi tak apalah. Wahai perokok tegar, teruskanlah merokok. Malas dah nak halang.

46 comments:

JG said...

ye, perokok tegar yg sebenarnye kurang sopan, tidak menghormati org lain dan juga mementingkan diri demi kepuasan sendiri tanpa menghiraukan keadaan org disekelilingnya.

Azzah said...

semakin ditegur semakin ramai perokok.biarlah diaorang bakar duit dan nyawa sendiri..:)

:: Mrs.Eady :: said...

huhuu..psl ni mmg susah nk ckp...

Anum said...

susah nak komen.. :)

oli-go said...

perokok tak mati orang kat sebelah yang arwah dulu..huhuhuhuhuhu

hira said...

kan? saya pernah jumpa orang macam ni. sanggup tu ikat perut semata-mata nak beli rokok. haih

nazirah said...

betul betul betul tak suke laki yg merokok uhuk2

QueeN TerataI said...

penat je ckp ngan org yg hisap rokok. keluarkan lah fatwa bahawa merokok tu haram.. diorg masih juga hisap rokok.. erm.. xtau nk ckp mcm mana lg dah

aRa ❤ aFiq™ said...

perokok tegar susah na suh depa benti merokok.. ara xske org mrokok.. huu

cik wanie Lovela (CWL) said...

tapi saya suka awk hehe

era kecik said...

betul betul betul.. ee, gelilah.. kalo nak cari bf, kena carik yang tak hisap rokok.. ngee~

Iffah Afeefah said...

sy pon tak suke

fRaMe+LenSeS said...

y num 4 tu Nadh sngat setuju msred. betoi sgt... sedih kekadang tengok depa ni. tak makan takpa. jgn tak rokok. T.T

teratak hati said...

memang tak leh tahan ngn asap rokok, terus amek tisu tutup hidung, lantak la dia nak kata tak hormat customer pun...

Pendamba Mawar said...

hehe. bagi je rokok kat diorang..:) nk larang xdpt da

Areliff said...

<---tak merokok walaupun kawan2 semua perokok ekekekekee...

EyqaLuvender said...

nk cari pakwe ta isap rokok...hehe

cik ika said...

mls nk tgur dowg yg merokok ni..jnji asap uh tlg jgn d halakan pada kami..

Ainie Maydie said...

sekarang bukan lelaki jer hisap rokok..perempuan pun sama je hehe

aReLaN said...

seyes xske kt smoker.nk smoke gilah jauh2.pastu ble nk sembang ke apa ke pastikan bau rokok tu tkde.letih nak menahan nafas ble dkt ngan smoker.aiya

yua said...

sy ad sorg kwn yg memang perokok tegar. tp dia slalu nasihatkan sy, kalau nk carik suami, jgn cari yg merokok.. huhu, pandai plak dia nk bg nasihat

kotak bulat said...

emm..susah nak dihalang kalau dah perokok tegar.. katalah apa pun.. tak luak dorng dengar kan

Ct Aja said...

emmm abg sy merokok...tapi tk tau cmne nak suh berhenti..hihi

♥e'in♥ said...

bf e'in pun smoking.. tp tade lak mcm ciri2 yg akk listkn tu.. huhu..

reenapple said...

hurm.. begitulah. Tak suka jugak smoker ni... =)

Pondok Usang said...

sy bukan perokok tegar.. tapi saya pemblogger tegar.. hihi..

Nong Andy said...

Tajuk tu memang menarik-kenapa saya tak suka awak-si perokok rupanya :)

*saya tak suka asap rokok & si perokok yg tak hormati org lain.

MerLe said...

xtau dah gane nk kata nak suh dorg berenti...bia la...smpai ms nti tau la dorg nk berenti sendiri

IntaNBerliaN said...

nasib baik hubby saya tak merokok..

Anak Wak Mail said...

perokok sama dengan pengotor..haha..marah perokok..:P

Ezad Skytech said...

sy pun jenis yang tak boleh nak tahan dengan asap rokok ni...

mereka ni tak sayang duit dan nyawa ke..?

fazrulnoor said...

saya bersih dari rokok

ILA HonEyBuNNy said...

setuju..

katakan tidak kepada merokok..heheh

lagipun bazir duit ja kan..rokok mahall ohhh...

sha my heart said...

i hate smokers too.
Diorang banyak membazir + bahayakan kesihatan diri

ong kim swee bidas wartawan tanya soalan entah pape

Eera Shera said...

tak suka gak..kalo nampak kat kedai makan memang kena perli2 la

Cik Tetra said...

sy pon x suke..tp ayah ngn abang sy hisap rokok..x boleh nk buat ape..huhu

cinnamon.com said...

tak suka juga..benci..kakak saya dah meninggal dunia sbb kanser,suaminya seorang yg perokok tegar..dia sehat sampai skrg..

Nadzirah K. said...

walaupun dah banyak kali cakap pasal keburukkan merokok ni,tapi perokok2 ni still buat tak taw je...

Rtp Farra Arisha said...

GrrRRR, i don't really like to see perokok tegar, and even more don't like to see somebody smoking!!! gRRRrr!

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

hate smokers:( bau asap rokok pun dh tak boleh tau....

EpoLįƒ¦Kekunangpelangi said...

Benci tu biasalah. Tapi esok jodoh dapat dengan orang macam itu, nak tolak pun tak mahu. kan? ;p

suha said...

nak ckp lebih2 pon xleh sbb mane la tau dpt laki smoker (^_^)

Nizam Ijam said...

sy x smoke..

EmpayarUtama said...

Perokok tegar sama tak cam blogger tegar?

Nyamuk Terbang said...

xleh tegur diorg nie
nnt kita yg kena

Izyan Masri said...

DAH BANYAK KALI DH CAKAP PASAL ROKOK.DIORG NI TADE HATI NAK STOP JUGAK T_T

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno