November 27, 2011

DIA CAKAP LELAKI LAGI MANJA DARI PEREMPUAN

Salam you alls,

Penceramah : Siapa yang lebih manja? Lelaki ke perempuan?

Lebih separuh dari isi dewan cakap lelaki. Kebanyakannya perempuan yang cakap lelaki. Ada juga segelintir lelaki yang mengaku lelaki lagi manja dari perempuan. Segelintir lelaki kata perempuan lagi manja. Dan kebanyakan lelaki lain diam tak menjawab pertanyaan penceramah tersebut.

Itulah senarionya. Hari itu pejabat msred ada buat sessi motivasi bertajuk Rahsia Tarikh Lahir, yang membincangkan potensi kerjaya mengikut tarikh lahir. Penceramah itu ada bertanya, siapa lagi manja, lelaki atau perempuan? Suara gamat mengatakan lelaki. Penceramah itu sendiri pun bersetuju, memang lelaki lebih manja berbanding perempuan.(Penceramah itu lelaki yea).

Msred setuju jugaklah, sebab sudah lihat sendiri, melalui pengalaman sendiri. Contoh yang sangat ketara adalah, bila sakit.

Lelaki kalau demam selalunya tak boleh bangun dah. Nak buat apa pun tak larat. Nak mandi pun tak larat dah. Terbaring sahaja. Perempuan pulak, kebanyakannya kalau demam sekalipun, masih mampu bangun. Masih mampu buat kerja yang ringan-ringan. Masih boleh bangun mandi. Ini kebiasaan yea. Bukan semua tapi kebanyakannya.

Well, girls. Setuju ke lelaki lagi manja dari perempuan?
Guys. Betul ke lelaki lagi manja?

34 comments:

Pendamba Mawar said...

setuju la msred..:)

Pondok Usang said...

betul! setuju sgt.. hehe..

Iffah Afeefah said...

lelaki lg manje

manje die tak nmpak

cik ika said...

sah..lelaki memang manje..

aReLaN said...

klu bab sakit tu btul la kot.ktorg laki2 jrg sakit esp demam.so, ble kna dmm skli,mmg teruk gler la.hahahah..bab len xtau la.kna tnye lelaki len :p

~RizaL~ said...

bukan manja.. tp nak manja2.. ngee~~ btw, lama tak singgah kat blog msred..
singgah la blog rizal dan
mai baca nie:
Skadal oo skandal

Azzah said...

setuju lelaki lebih manja.hasben pun sakit memang baring,makan kita suapkan.kita masih pi kerja walau demam

era kecik said...

ololo.. manjenya dia.. hehehe

# memang betul pon yang lelaki ni lebih manja daripada perempuan.. ^^

Ezad Skytech said...

hee...betul kot msred...sy ni jarang kena demam...kalau da kena tu..huuh...nak mandi pun rasa malas je...nak rehat je...hee~

hira said...

SETUJU! hehehe

Hanis MY said...

ha ah lelaki mmg manja walopun dia takmo ngaku wuwuwu...

Nyamuk Terbang said...

mmg lelaki lg mnja pn
seriusly

yanieyeap said...

setuju dan betul..luaran mmg nmpak cam keras tp pd hakikatnye manje sgt.

Ainie Maydie said...

hehe xthula..sebab tgok abg kt rumah ni selalu diam dan bengis je

sha my heart said...

ye ke? setahu saya perempuan lagi manja. mgkin sb saya manja kot. haha~

Mari singgah sini: tq, aku perlukan seseorang

IntaNBerliaN said...

contoh yg ms red bg tu setuju sesangat..! hihi

Eera Shera said...

ye kot..pasal lelaki bila sakit jadi manje tu setuju la..bese dah nampak..hehe

aRa ❤ aFiq™ said...

skong.. sebab slalu lau mama ara lau demam pown still wt keje.. ta manje la 2 an.. hee

dokiStory said...

setuju.. lelaki memang lebih manje tyme sakit.. :P

Nong Andy said...

ya lelaki lebih manja!

teratak hati said...

laki2 suke nk brmanje2 kot..

teratak hati said...

laki2 suke nk brmanje2 kot..

Dina Ifhami said...

yep ! setuju ! haha

ILA HonEyBuNNy said...

aahhh kadang2 laki neh manja..

diorg lak jenis jarang demam...bla demam cari mak..ehheheh

kotak bulat said...

hehehh...xtau lah.. tak pernh jd lelaki.. :P

Nizam Ijam said...

xtahu la saya ni manja ker x?haha

Cik Jannah said...

setuju. ngada pun ada. haha

Juliet_iRa~" said...

setuju..hee

lelaki mmg kalo da skit manjanya over plak..;p

Anak Wak Mail said...

setuju!laki memang lebih manja dari perempuan..contoh terdekat ada kat rumah tu ha!haha..

Rtp Farra Arisha said...

manja cool what? klo cengeng itu tidak boleh dibiarkan..hehehe.

Nadzirah K. said...

setuju :)

Kazen said...

hahah ade betul ade salah kot...:p

Entri Terkini | Done With MMU Terus Balik!

hotbabes said...

100% setuju... abang2 lagi manja dr adik2 perempuan or kakak..

Ct Aja said...

setuju!!!!!!!!!!! hihiihihiii

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno