November 10, 2011

DAH BAGITAHU DIA BELUM?

Salam you alls,

Cuba you alls list kan orang kesayangan you alls. Tak kisahlah siapa. Mak, abah, siblings, friends, BFF, husband, wife. Siapa yang betul-betul kita sayang, yang memang penting dalam hidup kita. Kira macam kalau dia orang tak ada dalam hidup kita, rasa macam tak sempurna. Macam kurang best.

Dah list kan? Listkan kat dalam hati saja cukup. Dah siap?

Hari ini atau minggu ini, dah bagitahu orang kesayangan kita ni yang kita sayangkan dia? Mesti bagitahu kat pasangan saja kan? Mak abah dah bagitahu? Siblings?

Bagitahulah pasangan kita yang kita sayangkan dia, eratkan hubungan.

Bagitahulah mak abah kita sayangkan dia, biar dia tersenyum, senang hati mak abah.

Bagitahulah adik beradik kita sayangkan dia, biar kekal kemesraan.

Bagitahulah BFF dan kawan kita sayangkan dia, biar dia rasa berbaloi sayangkan kita.

Lepas kita cakap sayang kan dia orang, kita tunjukkan dengan perbuatan pulak. Biar ada keyakinan dalam hati mereka yang kita memang betul sayangkan mereka. Buatlah selalu, cakap dan tunjukkan sayangkan kita pada mereka. Berbaloi. Betul berbaloi.

Note : Pada Dia, dah tunjukkan kita sayang kan Dia?

12 comments:

aReLaN said...

teringat lagu UNIC.mmg susah nk lafazkan sayang tp cbelah smpikan.jgn tgg smpi org kte sayang tkde.time tu ucapan sayang mmg dh tkde makna lg.hmmm

Ct Aja said...

yela kan...... tapi ntah nape segan nak luah rasa sayang 2...kecuali dgn perbuatan..

✿ Myra ✿ said...

heheh..saye tak bape pandai nak express feelings. kekok jadinya. slalu buat dalam sms je :p

haha said...

insyallah bagitahu mereka :D

teratak hati said...

memeang susah nak ucapkan sayang..

Pendamba Mawar said...

baiklah

Areliff said...

kadang2 buat diaorang rasa seronok dah satu nikmat dan kelegaan bagiku :)

zahidah seran said...

saya jenis susah nak ucap sayang...huhu...

Ini Kisah Tia said...

ucap sebelom terlambat :)

msredcheesecake said...

arelan, betul..kenapa nak tunggu lama2

ct aja, ala...takyah cakap formal sgt... dlm gurau pun bule...takde la malu sgt..

areliff. kan?

tia, tu pasal kena selalu cakap... kita bukan tau bila dia nak pegi...

aimie amalina said...

haaaaaaaaaa
susah nak lafaz keluar dr mulut kan
walau senang je nak iakan dari hati
so hari ini lafaz kan i love u utk semua kesayangan dihati!

Iffah Afeefah said...

da gtaw indirect

sbb segan

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno