November 08, 2011

BILA TIDUR SORANG

Salam you alls,

Msred tak suka tidur sorang-sorang waktu malam. Bukan sebab sunyi ke atau yang seumpamanya. Msred ni penakut melampau.

Tuntutan kerja mr bf selalu membuatkan msred kena tidur sorang malam-malam. Tak suka. Msred takut hantu, takut perompak, takut perogol, takut ular, takut macam-macamlah.

Asal kena tidur sorang je mula la fikir bukan-bukan, fikir yang menakutkan. Mula lah terbayang macam-macam dan segala macam bunyi mulalah bermain di telinga msred. Bunyi jiran buka pagar rumah dia pun msred dengar macam ada orang nak pecah rumah msred.

Kalau kena tidur sorang selalu tak dapat lena betul-betul. Ashik terjaga je. Kadang-kadang sampai termimpi-mimpi. Semua mimpi yang menakutkan. Bila dapat mimpi yang buat msred rasa takut, msred mesti bangun pasang lampu. Taknak tutup dah sampai pagi. Kalau mr bf balik time msred tidur tengok lampu menyala, dia tau dah. Tadi msred mesti mimpi menakutkan.

Kesimpulannya, tak suka tidur sorang waktu malam. Maka si kecik kiut Iffan akan di ajak teman msred tidur. Ngeheee..... Patutnya mama temankan anak tidur, ni anak pulak teman mama tidur.

14 comments:

YanaMIB said...

sejak dh kawen ni sy pn xsuka tido sorg..tetibe jd ngengada penakot segala..tido xlena lah..haha padahal ms bujang dulu relek je duk rmh sewa pn sorg2..adeh~ =.=

klu ada ank oke la kn..ada jugak la peneman =)

Daddylicious said...

sama jugak laa....seriau semacam ...hehe

Pendamba Mawar said...

hehe..:P tetibe nk takut gak la

QueeN TerataI said...

mcm fobia aje bunyinyer...

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

amboi mama...siap berteman. hihihi~ bila lagi nak manje2 ngan anak, ye dak? hihi~

Faaein Talip Roy said...

hehehe... lebih rela lampu dibuka dari ditutup..

samalah.. takut jugak kekadang.. perasaan berjaga-jaga tu sentiasa je ada.. kalau kena tinggal sorang2 kat umah..

Azzah said...

azzah pun sama..semua lampu bukak bila suami balik lewat atau outstation

Cinderella said...

hehhe..naseb baek iffan leh temankan..erm bukak la lampu kalau takut

teratak hati said...

hehe..sejak kawin x penah lak kne tggal tdo sorang..:)

Tasha said...

org bujang,so berani la..kikiki :P

aimie amalina said...

hehehe
alololo
comei
x pe
same2 teman
mama teman iffan
iffan teman mama ye..

EZAN IDMA said...

saye tak suke tido sorg :(

zahidah seran said...

tak suka tido sorang juga.
tapi terpaksa.
dua org anak tu le teman tiap malam..=))

msredcheesecake said...

Yana, msred mmg dr dulu penakut... Hheee

Pm, nakmswoh sape teman? Hhee

Azzah, tak suka tido sorg kan?

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno