October 08, 2011

BILA TENGAH MALAM

Salam you alls,

Ni dah pukul 12 am. Waktu yang sangat sesuai untuk tidur merehatkan badan setelah penat seharian menunaikan tanggungjawab kita. Waktu yang sesuai untuk muhasabah diri sebelum tidur, mencari silap dan mencari jalan memperbetulkan kesilapan.

Kalau belum mahu tidur, Iqra. Bacalah buku-buku atau majalah-majalah yang boleh membawa kita kearah kebaikan samada mendekatkan dir kita dengan tuhan atau yang dapat memberikan kita ilmu.

Waktu malam macam ni, jangan sesekali kita gunakan untuk sengaja membawa kita ke lembah maksiat. Jangan kita sengaja cari caa untuk melakukan dosa. Jangan sampai tersilap langkah yang akhirnya akan merenggangkan lagi kita dari tuhan.

Kalau berada diluar, pulanglah ke rumah. Lebih selamat, insyaAllah. Kalau masih mahu diluar, hati-hati dengan godaan maksiat yang bertambah hebat diwaktu-waktu begini. Jauhkan. Jangan sampai kita kecewakan tuhan, kecewakan ibubapa. Hati-hati di luar yea. Selepas selesai urusan, segeralah pulang.

Kita saling mengingati.

25 comments:

aRa ❤ aFiq™ said...

bila tgh mlm ara mula jdik brung antu.. on9 jew.. hehe

shafiqabdshukor said...

selamat malam...
ucapan hanya bila nak tidur saja

Pendamba Mawar said...

terima kasih untuk peringatan

QueeN TerataI said...

peringatan yg bagus... betul tue.. buatlah sesuatu yg mendatangkan kebaikan utk kebahagiaan bersama.. tak kiralah suami isteri, ibubapa atau adik beradik..

Kalamhati said...

alhamdulillah..sejuk hati ni baca..tq msred atas tazkirah yang sgt2 bermanfaat..muhasabah diri kita..jgn smpi kita terleka..

Faaein Talip Roy said...

pernah ada di luar umah dalam kul 12 tgh malam sampailah ke pagi besoknya.. sebab kerja .. huhuhu.. memang kenangan sungguh..

Cinderella said...

nice entry msred...slg ingat mengingatkan

ked said...

bila larut malamm..
tarakuchacha, tarakuchacha..
opsss, sorry msred..ternyanyi pulak..haha

aimie amalina said...

=]
betol
dan maaf dan memaafkan org sekaliling kan..

cinnamon.com said...

waktu malam,mengintai anak2 belajar ke,tak..hehe

yua said...

saling berpesan2 anatara satu sma lain

ziraziz said...

..btl tu, stiap mlm kita kne muhasabah diri sbm tdo...

..waktu mlm ms entri ni d publish, sy tgh tdo hehe...

Zul Fattah said...

Tima kasih utk nasihat ini kak.. InsyaAllah.. sama2lah kita saling ingat mengingati

♥e'in♥ said...

time kasih.. :)

miz rayy said...

trima kasih.. pkul 12 sy merayau2 lg slalunya.. merayau dlm alam maya.. heeee...

ayu zan said...

bila mula je masuk malam dah xreti nak bersendirian di luar...

tq mengingatkan..

Nalisa Syahira said...

mmg membaca , tiap mlm nak tidur , nota sejarah mesti dalam dakapan , spm bulan dpn , ahhhhhh !

Cik Jannah said...

bila malam baik tidoqq. hehehe..

zulhilmi tempoyak said...

tp kn...kadang2 kn tgh mlm ad bnde plik2 kn..

hmm..

ape ek tu..

era kecik said...

nice entry :).. he he he,, comel blog awak, dah tukar template ek?! ^.<

pena rozie said...

terima kasih.....

EZAN IDMA said...

thanks for remind :)

ciK LyndaWawa said...

ingat nak buat citer hantu td...=]

~iz~ said...

ada sesetengah mereka memang x takut hari dh malam..hehe

msredcheesecake said...

Ara, jgnsurf yg bukan2 heee...

Kh, kita kan kawan...

Ayu, Hati2 bila diluar waktu malam...

Naliza, selamat study

Era, yup...saje je nak rasa comel....hheee

Lynda, len kali citer hantu...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno