September 22, 2011

STUN GUN HARAM

Salam you alls,

Pernah tak tengok alat di bawah ni? Stun gun. Alat ini boleh mengalirkan tenaga elektrik ke tubuh manusia kalau terkana badan dalam voltan yang tertentu. Ianya berupaya melumpuhkan seketika fungsi badan. Ada stun gun yang bervoltan agak tinggi dan berbahaya kepada manusia. Oleh sebab itu ia di 'haram' kan penggunaannya di Malaysia. Pemilik boleh didakwa dan dipenjara atas kesalahan memiliki.





Ramai pengguna adalah dikalangan perempuan, digunakan sebagai alat melindungi diri. Ianya boleh digunakan sebagai senjata kalau kita diserang penjahat. Tapi penggunaannya boleh membahayakan kalau penyerang berjaya merampas stun gun ini dari pemilik dan menggunakannya pada pemilik. Senjata makan tuan.

- Posted using BlogPress from my iPad

19 comments:

aizamia3 said...

elokpun diharamkan di Malaysia.. bila ianya ada pasti akan dijual secara berleluasa.. dan dah pasti akan ada penyalahgunaan terhadap menda itu..

KaK LimAh Si SupiR said...

kdg2 kalovoltan tgi sgt blh bwk mati woooo (terbace dlm satu artikel tp xingt kt mane)

teyn teyn said...

org puteh suke pakai bnde alah tu sbg pelindung diri . kat sini ta pena tgk pulak. hehe ..

MerLe said...

bahaya tul klu tersilap kena tuan..

Zul Fattah said...

slal tengok dlam tv je benda ni.. haha.. bahaya jugak eh?

nelly said...

ngerilah pulakkk kalau penjahat tu yang rampas kat kita ~~

siti kektus said...

dah lah pompuan ni lembik sikit. sekali penjahat tu rampas, mmg naya lah. ;p

Nurul Mazni said...

owh..ingatkan haram dari segi ape tadi.. tulah.. memang bahaya pun.. baiklah simpn pepper spray jer dlm beg tangan.. or parfume ker.. tak derlah kene tindakan. :)

Nazhirah Mazlan said...

oh,,ble mkn tuan yg bhaye ye..
:(

fauzi said...

Penggunaannya diharamkan kerana boleh disalahgunakan untuk tujuan yang tidak baik.

Mungkin penggunaannya di Malaysia boleh dihadkan kepada pasukan keselamatan di Malaysia, dan direkodkan sebagai salah satu senjata.
atau perlu ada lesen untuk memiliki stun gun

♥WEIYDAWEINGWAFFA♥ said...

salam singgah!

▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬
♫♪ GOOD MORNING ♫♪
▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬

*happy blogging*

╔══╗
╚╗╔╝
╔╝(¯`v´¯)
╚══`.¸.BLOGGING

From ♥ weiyda!

Cinderella said...

kalau tersilap langkah niaye jugak tu..bukan selamatkan diri..jadi bunuh diri dibuatnye

teha said...

ish2 ~ bahaye bnde nie !

♥e'in♥ said...

bahye benda nie.. xleh wat memain..

sobri yaacob said...

baru tau alat ni..
kalu x bca entry ni..
ingat x wjud alat ni..he..he..

Run Away said...

tapi best juga kalau sy memiliki nyer...hik...;d

zahidah seran said...

takutlah alat ni...
by the way,salam kenal...=)

msredcheesecake said...

Aizamia, mesti kan? Tu yg buat bahaya tu...

Kektus, betul tu.... Tak sempat nak kenakan penjahat kita balik kena... Lagi senang penjahat tu

Mazni, pepper spray tu pun ok....

Zahidah, slam kenal

Anonymous said...

Benda ni mmg patut ada terutama glngan wanita.tp kalau terjatuh dtgan org yg salah mmg bahaya.kalau ada pnyembur pon ltak dlm beg xsmpat jgk nk amik.ko nk facing mnatang tu lg nk bka cri bnda alah tu lg.pompuan ni bkn lemah tp sngja bg nmpk lmah.sdgkan yg berkesempatan boleh je blajar seni pertahankan diri..boleh je ada alat lbih baik dr ridsect etc..btw aku pompuan.tp kalau mcmnilah dunia skrg..bnda ni ptut ada..bbyak klbihan n kekurangan.xde pon xleh ada pon xleh

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno