September 14, 2011

SIAPA MOMOK

Salam you alls,

Seorang budak kecik sedang termenung sambil berfikir di hadapan tadikanya sementara menunggu mak datang ambil.....

Entah kenapa mama dan mama-mama sedara suka cakap pasal si momok. Sikit-sikit momok datang. Sikit-sikit momok amek.


NI KE RUPA MOMOK?

Asal nak main kat luar rumah sorang-sorang je, dia orang cakap..... Tak boleh. Ada momok. Nanti dia datang dia amek.

Nak gi main kat padang waktu tengahari, dia orang cakap..... Tak boleh. Ada momok. Nanti dia datang amek.

Buat je nakal sikit, dia orang cakap..... Jangan buat macam tu, nanti momok datang amek nanti.



CAM NI R MACAM NI RUPA MOMOK?

Tapi momok tak pernah datang pun. Macamana sebenarnya rupa momok ni? Hensem ke tak hensem. Hitam ke putih. Betul ke dia menakutkan?

Kadang-kadang ada jugak tanpa pengetahuan mama, pergi main kat luar sorang-sorang, main kat padang tengahari buta, buat perangai nakal. Takde pun momok datang.

Betul ke momok ujud? Betul ke momok tu menakutkan? Betul ke momok suka amek budak kecik yang nakal yang suka tak mau dengan cakap mama papa? Ada ke momok ni?



NI LA SEBENARNYA MOMOK....

Budak kecik tu tersengeh-sengeh sambil menggeleng kepala. Mana ada momok.

Note : budak dulu zaman msred kalau cakap pasal momok takut. Budak sekarang kalau cakap pasal momok dia prang gelak je.

- Posted using BlogPress from my iPad

5 comments:

Yua said...

teringat plak kat movie momok.. ahaha x seram. tp klakar :D

~iz~ said...

momok kan hantu...hantu dh tentu menakutkan..hehe

aimie amalina said...

hehehhehe
mooomookkk
ohhh moomooookkk

Cik Arda :D said...

ahaha...budak skunk dah canggih...haha

msredcheesecake said...

Cik arda, betul.... Dia org tak takut langsung momok...gelak lagi ada...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno