September 25, 2011

NAMA MANJA BILA BERCINTA DAN BILA DAH KAWEN

Salam you alls,

Seronok tengok kawan-kawan yang sedang bercinta bila bercakap dengan pasangan ada nama manja. B la, Yang la, BB la. Kebanyakan pasangan bercinta sekarang ni mesti ada nama panggilan manja untuk pasangan.Barulah mesra.

Msred terasa nak buat entry ni lepas melawat rumah Cik Kotak Bulat

Msred dan mr bf dari zaman bercinta sampai lah zaman dah jadi mama papa ni, tak de langsung nama manja. Dari mula kenal sampai sekarang panggil nama sebenar je bila bercakap. Masa mula-mula kawen dulu msred malu-malu tanya mr bf... dah kawen ni nak panggil abang ke? Msred pandang dia, dia pandang msred, lepas tu pakat-pakat gelak. Sebab dah terbiasa agaknya, kami lebih selesa terus panggil nama masing-masing je. Tak ada nak panggil nama manja ke. So, sampai sekarang nama panggilan msred dan mr bf adalah nama sebenar kita orang.

Note : Msred dan mr bf memang pasangan paling tak romantik dalam Malaysia ni. Betul, tak tipu. 

18 comments:

Nizam Ijam said...

saya belum cpel lagi.. ni lak nak kawen... hu2

Pendamba Mawar said...

romantik tak menjanjikan hubungan tu kekal..:)

yang penting, keikhlasan,kesetiaan dan kejujuran serta kepercayaan yang harus ada dalam satu perhubungan ..

alhamdulillah semoga kekal untuk selamanya.

jemput komen entri saya..follow la jika sudi.hehe

fRaMe+LenSeS said...

tak romantic. tu dari luaran mgkn. tapi kasih sayang cinta dalam ati tu. rasa pasangan paling beshh dalam dunia. :D nadh doakan kebahagiaan kamu n suami msred. :D

Nadee Nadoo said...

tak romantik lah cool~~~ heheheehhe...salam kenal juge :)

Iffah Afeefah said...

Haha

erm geli ade nme mnje

tp da trend kn hurm

EyqaLuvender said...

ce missred try ucuk ngn baby...haha
penangan hntu bonceng la ni...
nway,dulu tym ngn ex iqa bhsekn syg abg...tym putus bhsekn sy awk...takpon name...lps tu smbg blk,da jd cyg n b plak..haha
*rndulah...huhu

yayalicious said...

romantik pon xsemua bleh jmin kbhagian dan bkekalan..jadi dri sdri lebh baik..dan mnerima sgla kekurngn dan kelbihn psgn masing2..=)

ked said...

untung la ade org trsyg..boleh nk pggil nme2 mnje..sy ni bru je pas pth hati..syg2 tu dah hilang ke mane dah..sobsobsob

Cinderella said...

membazir je guna nama manje ni..kang bile dah bergadoh hilang la name manje..hehe..x ker sedih tu..btl kate msred elok biase2 jer..huhu

Syazwan Che Deraman said...

guna la gegurl dan boboy.
hahahha.
hubby panggul msred dengan nama "msred" ke?..

heheh.

Zul Fattah said...

alahai kak.. x best r cam ni.. try akak panggil nama manja utk suami akak tu.. mesti cair r laki dgar nama mcam tu.. huhu

Emma Chumell said...

wahh Emma pon blom ade lgy panggilan manja2 ni.. sejak kawan, brcinta n brtunang.. kami guna 'saya awak' je.. hehe

Hanis MY said...

cubalah usik2 mr bf panggil nama manja sket mesti gelak sakan.. ye ke tak romantika..tak cayalah...

~iz~ said...

eh biar betul..

KaK LimAh Si SupiR said...

xd pasangan lg nk pgil name2 manje ni..ahaa..tgu laa limah kawen dlu..kik3 :P

ehem2..betol k xromantik? ahak3

siti kektus said...

haha.

kenapa gelak msred? sebab geli ea nama manja ni. ;)

msredcheesecake said...

pendamba mawar, agree

nadh, tengs

eyqa, msred pemalu... hheee

aini, kita serupa

syazwan, msred bukan nama sebenar la...

hanis, betul, tak tipu

kektus, ha ah... heee

nurfauzi said...

yang biasa:

sebelum kawin
- sayang , abang
dah kawin
- sayang, abang, darling dll
dah ade anak
- ayahnye, ibunye, maknye, bapaknye, mama, papa (dah mula tukar)
dah ade cucu
- atuknye, neneknye, nyaie, mbah dll

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno