September 11, 2011

JAWAPAN JIKA DITANYA BILA NAK KAHWIN

Salam you alls,



Annoying juga lah kalau asal balik kampung je mak abah tanya, bila nak

kawen? Jumpa je kawan lama yang dah kawen kena tanya bila nak kawen?

Pergi kenduri kawen saudara mara atau kawan kena tanya, bila nak kawen?

Dah lah stress tak kawen lagi. Bertambah stress dengan tembakan berdas-das ni.

google, congrats Farah AF2


Apa kata next time kalau orang tanya kita pasal kawen, kita jawab....



Kenapa lambat?
Kerana Allah tahu masa terbaik untukku

Sudah dimiliki?
Ya, kerana setiap orang telah ditetapkan jodoh masing-masing.

Siapa?
Nanti Allah akan perkenalkan kepada semua.

Bila?
Bila kami sudah disatukan, insyaAllah jemput datang ke walimatul urus ku 
nanti.



Janganlah selalu bertanya bila orang tu mahu berkahwin kerana semua rahsia

dia, terletak di tangan ALLAH. Sampai masa ALLAH akan membongkarkannya,

insyaallah. amin ...



9 comments:

Syazwan Che Deraman said...

saya yang muda ni pun orang tanya jugak.mungkin muka saya tua kot.

saya jawab.
kau kahwin la dulu.baru aku kahwin.

^^nu[dd]yra^^ said...

like juta2 kali entry msred yang nih...pasnih da tau nak jawab aper tiap kali org tanyer...huahauhau

aimie amalina said...

sgt la suke entri akak ni
huhuuhuhu
kene print nih tunjuk kat owg kg
hehehehehe

Tasha said...

ehehe,ble keja da ok tu la org duk tnye..sbr jela

MissF said...

ms beraya hari tu pn ada gak org tya aku soalan ni. dh mls nk lyn, aku bls je la "wallahualam" pslnya dh mmg xde calon & malas nk cri serta mls nk pk. tu rsnya jwpn tbaik.
at last kne blk setepek, dia ckp "jgn ckp cmtu, xbaik. ckpla insyaallah... bdk kecik pn reti bls jwpn insyaallah.." sabo jela.. mengenangkn yg tu org2 tua, diamkn jela. tp dlm hati membara gak, dh tahu tu jwpnnya, bt pe dok tya lg kn? xphm!...

mizzkechique said...

akak..sy nk tiru jwpn ni yer.. sbb stress bila ditnye soklan ni..

sesegar said...

HAHA,terbaiklah msred :D

Fad said...

lagi satu pasal bila nak dpt anak..pun bosan nk jwb...

Cik Eka said...

suka nya entry ni..


penat jugak diasak bila nak kawin lagi2 bila adik yang nak kawen dulu.

padahal saya muda lagi..hehehe

23

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno