September 30, 2011

CARING ITU INDAH

Salam you alls,

Pada fitrahnya, kita manusia ini memang dijadikan berkeinginan untuk disayangi. Kita suka betul kalau ada orang yang sayang. Lebih-lebih lagi kalau orang itu merupakan orang kesayangan kita. Tak kisahlah siapa. Mak abah ke, adik beradik kita ke, kawan-kawan kita ke atau sesiapa pun. Rasa seronok kalau ada orang ambil berat tentang kita.

Kita pun mesti rasa seronok kalau dapat ambil berat hal orang kesayangan kita. Kita ambil tahu perasaan dia, masalah dia dan keinginan dia. Kemudian kita cuba gembirakan dia, cuba berkongsi masalah dia dan cuba tunaikan keinginan dia.

Apa kita dapat kalau kita ambil berat orang kesayangan kita?

Kita pasti rasa puas dan gembira kalau kita berjaya buat dia rasa gembira, kalau kita berjaya tolong selesaikan masalah dia dan kalau kita berjaya penuhi keinginan dia. Setiap kali orang kesayangan kita itu tersenyum bahagia bila kita ambil berat, mesti timbul rasa kepuasan dalam diri kita. Then, kita pun boleh tersenyum bahagia bersama.

Indah kan?

Note : Kalau ada orang ambil berat hal kita, kita pun ambil berat lah hal dia supaya boleh tersenyum sama-sama.


17 comments:

fazrulnoor said...

kalau nak tackle pmpuan, org laki kne amik berat. baru org pmpuan tu suke

Aziela said...

setuju...

mama maman said...

Kita kawan taknak lawan..:)

br ceria hidup kannn..:)

Rawlins Ichigo Takashi Lutz said...

Caring itu indah...

Iz.Eusof (Abg Stalker) said...

ye..sy tgh heart broken.so how,care me. :P

mizzkechique said...

terasa diriku begitu berharga.. chewahh

Nurul Mazni said...

betol2.. kene ade give n take.. jgn satu pihak jer care.. tapi sorang ag wat tak kisah.. :)

doubleHead said...

yeay,saya suka ini post banyak banyak..XD

yayalicious said...

yup..btol2..!! ^_^

Faaein Talip Roy said...

ya.. ambil berat antara satu sama lain.. memang indah.. ^^,

msred dah makan? hehe

kotak bulat said...

sama2 menjaga dan membahgiakan.. tak guna kalau sebelah pihak je kan

sobri yaacob said...

indah kan..
klu ada org slalu ambil brat tntang kita :)

ekabukanmakcikkau. said...

tapi yang paling tak bestnya bila aku dah kesah pasal dia,dia buat tak pelik kat aku.hishhh mencik!

aimie amalina said...

setuujuuu!
berbuat baik membuat kan hati muda sokmo =]

iMBobo said...

sayang menyayang hehe..

cik pulau said...

indah sangat.....
kalau lah orang yang ambil berat pada kita tu adalah org2 yg kita sayang.. bahagia je...

msredcheesecake said...

adik stalker, nanti jumpalah org yg nak care.... ada tu...

double haed, tengs yea...

faaein, dah banyak kali dah... hheee

eka, sian dia rabun....saba yea...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno