August 08, 2011

MENGHITUNG DETIK

Salam you alls,

Setiap kali Ramadhan, msred rajin sangatlah mengira. Satu hari tu adalah 10 kali msred kira. Tadi dah kira, sejam lepas tu nak kira lagi. Ntah hape-hape ntah. 

Siang sebelum berbuka, msred sibuk kira lagi berapa jam nak berbuka? Lama lagi ke nak berbuka. Perut dah berbunyi tak tahan lapar dah ni. Sampailah 7.30 pm ashik kira lagi berapa jam nak berbuka. Rasa tak sabar nak berbuka.



Malam bila dah berbuka, mengira lagi. Kali ni msred kira, dah berapa hari puasa? Berapa hari lagi nak raya. Tak sabar nak raya sebab tak sabar nak makan lemang, rendang, ketupat. Msred gila makan kueh raya. Kalau beraya rumah orang, kalau ada kueh raya yang sedap gila pasti habis msred kerjakan. Tak sabar nak melaram dengan baju raya yang baru. Rasa tak sabar betul nak raya.

Adakah msred sorang je yang buruk perangai macam ni atau msred ada geng diluar sana? 

7 comments:

Anum said...

yeyeyeyye
anum x sabar nak raya, sebab suka makan makanan di hari raya

mizzkechique said...

tak..tak..kite sama.. duk tunggu jam je.. hehe
pastu sebok tanda kalendar kira brape hr lg raya..haha

.izzati liyana. said...

hahahaha. takdelah buruk perangai pun. biasalah tu. excited lebih. mesti mathematics da power gile kan. asyik mengira jeh. boleh jadi cikgu tadika. hehe.

saya jenis tak makan kuih raya. pergi rumah org mmg tak sentuh pun. tak tahu kenapa. baju raya tuh agak tak saba lah nak pakai. ala,perempuan mana tak excited nak nampak lain dan cantik. :P

Mr.Thinker@Ali said...

skg sy menghitung hari bila nak habis degree. nak keje, nak ada anak2 yg comel mcm msred. :)

msredcheesecake said...

anum, best kan?hheee

mk, perangai cam budak kecik heee

zaty, mata asik pandang jam pandang kalender...hheee

thinker, berapa lama lagi? hheee

Mr.Thinker@Ali said...

InsyaAllah dalam tempoh dua tahun ni lagi. Nak keja dalam tempoh 4 tahun dan berjimat cermat dalam tempoh tu. lepas tu terus nikah. nanti saya jemput msred. :)

msredcheesecake said...

mr thinker, bagusla ada plan gitu....tak saba lak tunggu...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno