August 22, 2011

DIA NI SENTIASA ADA DALAM HIDUP AKU

Salam you alls,

Golongan manusia tak best yang sentiasa berlegar di sepanjang kehidupan kita...

1. Orang yang suka pinjam duit dengan muka kesian macam baru mati kekasih, tak pandai pulak nak bayar balik dengan muka selamba inesen gila.

2. Orang yang pandai minta tolong dengan kita bila dia susah dengan menjual cerita sedih dia orang tapi bila kita susah, baru nak mintak tolong dia dah melarikan diri dengan cerita yang kadang-kadang tak masuk akal langsang sebab tak nak tolong kita.

3. Orang yang suka ambil tahu tentang kehidupan kita lepas tu pergi jaja cerita kita kat penduduk kampung terutama xerita yang mengaibkan. Sambil menyampaikan cerita tu dia tokok tambah lah bagi cerita tu lagi sedap dan biasanya tokok tambah tu adalah rekaan semata.

4. Orang yang suka pinjam barang kita tapi tak suka nak bagitau kat kita. Bila kita sibuk cari barang kita tu dia dudk tengok je kita sambil buat muka simpati kat kita, kononnya kesian kat kita yang kehilangan barang.

5. Orang yang suka berlakon. Bila depan kita punyalah baik sopan santun lagi berhemah. Tapi rupanya dialah raja segala penipu. Cerita dia cuma 90% yang tipu. Lain semua betul. Cam pelik pulak ayat msred ni. Hheee...... Sampaikan cerita pasal kucing beranak pun dia nak tipu. Penyakit bahaya ni.

Ini adalah golongan yang tak best yang popular dalam hidup msred dari dulu sampai sekarang ada je. Orangnya bertukar ganti tapi tak pernah hilang dari hidup msred.

Doa msred untuk manusia golongan ini, sempena bulan mulia yang kita sepatutnya penuhkan denagn ibadah, supaya mereka dapat berubah jadi lebih baik. Kalau dapat jadi lebih baik dari msred lagi bagus. Sudah-sudahlah sakitkan hati orang lain. Lebih elok kita berbaik-baik sesama kita.

5 comments:

Sunah Sakura said...

pernah kenal pentipu yang dahsyat dalam hidup ni...

rara pinkmafia said...

saye,yg num 5 tu ada gak disekeliling.but just ignore.

kocix! said...

e eh,, kocix pon ade jgk kwn yg golongan mcm itu.

harap2 dah taubat la depa tuh.

Farah said...

saye pon dikeliling ngn org cntu.. 5 glongn tuh mmg sntiasa mndampingi saye.. huhu..
Tapi saye cuma ingat satu perkara.. Karma takkan diam lame.. :)

msredcheesecake said...

sakura, hati2 dgn golongan ni

rara, yup ignore selagi tak mengganggu

kocix, harap gitula...

farah, what goes around come around

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno