August 08, 2011

DETIK TERAKHIR SEBELUM BERBUKA

Salam you alls, 

Semalam buat pertama kali si kecik kiut Iffan berpuasa penuh satu hari. Sebagai ganjaran pembakar semangat, msred belanja dia berbuka di mekdi, makanan kegemaran si kecik kiut Iffan.


10 minit sebelum berbuka....
Iffan dan hadiah first day puasa



8 minit sebelum berbuka...
senyum je tengok juadah....


7 minit sebelum berbuka...
bosan dapat tengok je makanan...main game jap...


5 minit sebelum berbuka...
semua orang belum makan....dah tak tahan ni...


3 minit sebelum berbuka....
makan je lah makanan ni....tengok je dari tadi...


dah berbuka dah....
finally, dapat jugak makan....




Alhandullillah, pertama kali si kecik kiut Iffan berpuasa, dia berjaya lakukannya. Tapi adalah dekat 20 kali dia tanya...

..... mama, dah boleh makan ke belum?....

dan 20 kali jugak msred jawab...

.....belum lagi la. Petang nanti baru kita boleh makan. Iffan pegi tengok katun dulu.....

14 comments:

pena rozie said...

Rase nak mkn kat mekdi gak la ari ni..

Anum said...

kesianya dia kan
tp x pe la usaha tangga kejayaan

PinKy MoMMa said...

yeayyyy berjaya pun dak ensem ni :)
smga dapat berpuasa utk ari2 seterusnya ya..insyaAllah..

H.J said...

pandai si iffan ni.

mizzkechique said...

tahniah dak ensem... hehe.. nt auntie bg duit raya eh..

.*.WiE.*. said...

alhamdulillah.. kecik2 lg dah pandai pose..

rara pinkmafia said...

hehehehe nasib ada ibu yg sabar nk jwp.hehe

Mr.Thinker@Ali said...

msred slalu buat saya terlapar pada mekdi. hehehe. tahniah buat Iffan berjaya puasa untuk satu hari. Kirim salam Iffan dan Encik Suami juga. :)

Nizam Ijam said...

heehheee...comel jer :)

Iffah Afeefah said...

hahaha muka tak tahan lapar tu kak

Jiejah Gorjes said...

semangat dia nak puasa kan tahniah iffan

fRaMe+LenSeS said...

ala comeinya. hihihi

Lieyda said...

iffan bpe thun kak.? hensem nye.haha

msredcheesecake said...

pr, sila lah...ada offer value meal kan...

anum, betul tu...kita kena bagi semangat...

pinky momma, insyaAllah...

hj, tengs...

mk, jgn buat2 lupa plak nanti...hheee

wie, muga dia terus berminat...

rara, nak galakkan dia puasa takleh la marah2...jawab je...

mr thinker, insyAllah...

nizam, tengs yea...

ran, betul tu....hheee

jiejah, tengs...

nadh, tengs...

lieyda, iffan almost 5...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno