July 14, 2011

SELEPAS SEHARI MENAHAN NAFSU

Salam you alls,

Tadi, selepas sehari menahan nafsu makan, asik tengok orang lain makan, asik dengar orang cerita pasal makan, akhirnya nafsuku terlayan jugak. 

Ayam Ros Pandan. Resepinya msred amek dari dapur Mat Gebu. Marvelous !!! 



OK, rupanya memang tak cantik macam gambar dari dapur Mat Gebu, tapi rasanya hingga menjilat pinggan. Thanks to Mat Gebu. Hari ni msred berbuka lauk sedap masakan sendiri. Selalunya makan sedap masakan orang lain.Hep....msred masak sedap ok. Mr bf jer yang kata kurang sedap sebab dia memang suka kena babab ngan msred. Hahahaaa

Mat gebu guna cili, msred tukarkan dengan lada sebab lada kurang pedas. Barulah si kecik kiut berdua tu boleh makan. Kalau pedas nanti budak kecik kiut berdua tu mula la mengada tanak makan.

And, for the dessert, puding roti. Resepinya kawan msred bagi tahun lepas sekarang ni baru nak cuba. Marvelous !!!! Gambar memang tak menyelerakan tapi rasa dia boleh buat siapa yang makan termimpi-mimpi. Orang selalu bakar, tapi msred tak de oven, rosak dari tahun lepas, so msred kukus jer. 


Jemput la yea kawan-kawan. Jemputlah tengok gambar yea..... Gagaaahhaaa...

19 comments:

Mr.Thinker@Ali said...

Puding roti kukus lar jadinya. Macam sedap jee. Nti saya datang rumah msred, msred buat satu tuok saya boleh? Hehehe. ^^

EZAN IDMA said...

sedpnye sis :) da la tgh lapr ni hehe

rara pinkmafia said...

wahhhh masak sendiri rini eh.baru lah besh.

Fad said...

msred posa ea..sama la kita..td msk ketam..hehe

Ly_Tulip said...

msred pose ea??Slamat berbuka pose...heheh ;)

msredcheesecake said...

Mr thinker,
Alo...swoh gf buatkan....hheee

msredcheesecake said...

Cik ezan...lapar yea...masak sendiri...hheee...

Cik rara...memang besh...hheee

Cik fad....ketam? Ni yg jeles ni...hheee...

Cik tulip....masheh.....hheee

udin said...

pergh! meleleh tgok.. cayalah msred.. leh buka biz nih.. hehehe.. :D

fRaMe+LenSeS said...

nampak sgt sedap la msred. ;)
umm yang sarung tu 10" n 14".. weee~~ ada 4 kaler, kelabu, kuning itam n merah.. ;)

Kalamhati said...

Mana cukup puding byk tu jee..nak banyaakk!hehe

Areliff said...

air tangan sendiri lagi sedap pada di kedai :)

Rai said...

wahh..sedapnya nampak ayam tu.. elok je rupa kejadiannya.. resepi mat gebu selalu menjadi kan.. saya pun selalu cuba..

Anonymous said...

very interesting, thanks

DoodleLicious said...

memang marvelous lah Mis red..rajin masak

msredcheesecake said...

mr udin...blom buleh lagi...hheee

mr nadh...kaler merah tu best la...

cik kh....byk lagi la, saje je tunjuk sikit jer...

mr areliff....true, most of the time....hheee

cik rai...msred baru jer nak berjinak ngan dapur mat gebu tu...

cik dl...tak la rajin sangat...hhee

Cinderella said...

perghh meleleh air liur tengok msred masak..hehe...

Bagus Msred...lepas ni boleh lah buad entry pasal resepi yg msred masak tu (=..bole la belaja2..hehe

msredcheesecake said...

cik ainie...tu blom rase gi u...bleh pengsan....

PinKy MoMMa said...

biar rupa tak menarik tapi rasa ada umphhhh kan :)
rasa yg penting..hehe

msredcheesecake said...

Pinky momma....betul tu.... I like....hheee

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno