July 27, 2011

SAYANGI DIA MACAM NABI MUHAMMAD SAW SAYANGI DIA

Salam you alls,

Terkejut msred tengok Berita kat TV3 pukul 8 pm tadi pasal seorang tomboy ni mendera kucing tak tahu apa sebab musababnya.


Tak tahulah apa masalah mental tomboy ni. Sangat sakit hati bila msred tengok tingkah laku tomboy ni serupa orang tak bertamadun. 

Jauhkan diri kita dari perbuatan tak de perasaan macam ni. Haiwan macam kucing ni selayaknya kita sayangi, macamana Nabi Muhammad SAW menyayangi haiwan. Salah satu kisah menunjukkan Nabi Muhammad SAW sayang dan hormat dengan kucing, disebut....

"Ketika Nabi Muhammad hendak mengambil jubahnya dan mengetahui bahwa seekor kucing sedang tidur di atas lengan jubah tersebut, Nabi Muhammad pun memotong lengan jubah yang digunakan tidur oleh sang kucing dengan tujuan agar tidak membangunkan tidur si kucing."  Source

Macam tu sayang dan hormatnya Nabi Muhammad SAW dengan haiwan, kita patut contohinya. Bukan susah nak sayang dan hormati haiwan, makhluk tuhan juga. Kalau tak nak sayang, hormat pun cukuplah. 

Jangan didera haiwan tu walau apa alasannya sekalipun sebab kita ni makhluk berakal. Jangan jadi makhluk yang tak berakal.

Msred suka dan sayang kucing. Rasa nak babab je tomboy tu.

9 comments:

kotak bulat said...

mmg tak ptut pun dia wat gitu kat kucing..em..kb tak smpai ati tgk vdeo tu cmpai abis tau

Areliff said...

kat rumah ade gak kucing..tapi kucing pasar jelah :))

ZIPPO MILLER said...

dah Hilang kewarasan Betul

Acik said...

huhuhuuu ... sob2!

siti kektus said...

tomboy ke msred? kite ingat orang laki yg dok pijak2 tu.


mana entah dia letak akal dia. ish2. kesian kucing tu.

**YaNa YassiN** said...

kejam seh,.. YY kalau kucing YY 'mamat' demam pun YY dah nangis tau,.. huhuhu

H.J said...

kejam betul si tomboy tu..jom babab dua.

.:shura shushi:. said...

ai tgok smlm!!
sgt KEJAM!!!HATE

mizzkechique said...

jom kite pijak org tu balik.. sgt vodo la..

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno