July 30, 2011

AKU BENCI KAU

Salam you alls,

Tak suka la dengan kau. Walaupun kau ni boleh bawa kebaikan kat aku, tetap tak suka kau. Walaupun kau ni ada macam-macam rupa, kaler, bau, tetap tak suka kau. Orang suruh aku ambil aku cakap, malaslah. Orang nak bagi aku aku cakap, tak pe lah terima kasih. Orang paksa aku guna aku cakap, jangan nak paksa-paksa. 

Tak suka lah banda ni. Menyampah, benci. Aku buang je kang. Pergi jauh-jauh jangan kacau aku.





















Msred bukan takut dengan dia tapi tak suka bergantung dengan dia. Bila demam msred lebih suka berubat cara tradisional je. Mandi banyak kali sampai suhu turun. Tak suka makan ubat. Kalau demam biasalah. Kalau sakit yang kalau tak makan ubat boleh melarat, msred terpaksa lah makan. Kalau tak terpaksa msred tak akan makan.

Ada side effect ke kalau kita terlalu bergantung kat ubat? Sakit sikit nak makan ubat.

17 comments:

Iffah Afeefah said...

suka bile skit kepala menyerang

nk tnak kene mkn jugak


ps: sedap la

syerz eyryn said...

ad kebaikan, but ad jugakk kburukan :)
so, btter elakkan . . hehe

msredcheesecake said...

ran, jgn berlebih yea...sedap? leh test rasa ni...hheee

syerz, betul tu....

Cik Ila said...

mmg ade effect kalo sllu bergantung kat ubat..tp ade setengah org,tanpa ubat mmg tak boleh harap nk cepat elok..
sebaiknya,mkn ubat sket..then guna amalan cara lama sket..kalu tlmpau kerap sgt dgn ubat..kita tak tahu,apa kesannye suatu hari nnti..

sumaiyah mokhtar said...

ade banyak risiko kalau kite terlampau banyak makan ubt, salah 1 nya akn menyebabkan kerosakan buah pinggang, so selagi boleh tahan jangan terlalu kerap makan ubt :)

kotak bulat said...

kb suka kalau ubt tu ada mcm2 kaler..hehehe...

Mr.Thinker@Ali said...

Ubat yg ada boleh melemahkan saraf otak. =,=

Jiejah Gorjes said...

ubat tu kan dadah mmg akan ada efek di masa akan dtg..sy pun kalo bleh bertahan akan cuba bertahan tanpa ubat kecuali kalo kes2 siyes mcm lelah or alergik terpaksa gak la telan

Miss A said...

Ya Allah,ingt benci ape tadi.Hehe rupenye ubat.well memang lah ubat tu pahit,tp sometimes kite kena bergantunng jugak dgn ubat tu utk keihatan mase depan MRCC :)

ZIPPO MILLER said...

Same macam Zippo...Tapi nak tak nak kene makan gak kak, lagi-lagi Zippo ni jenis kalao sakit semua mai time tu gak...

hana sudradjat said...

kalau sakit sikit je,elakkanlah.contohnya kalau saya demam,saya akan makan limau banyak2 dulu,dapatkan vitamin C,pastu kalau masih tak smebuh barulah makan ubat.hikhik

anismelon said...

anis pun kureng dgn ubat..kalo demam pon kalo leh tak payah ubat..bio kan je situ..hahaha..t dye elok lah..

msredcheesecake said...

cik ila, elagi boleh elak, kita elak...

sumaiyah, tamau sselalu sgt makan ubat

kb, suka tengok jer...hhee

mr thinker, boleh ganggu sistem imun semulajadi..

jiejah, kalau iyes kena la maek kan...

miss a, ya, tapi kurangkanlah kebergantungan tu...hheee

zippo,kalu terpaksa, telan jer...

haba, vit c bagus utk tenaga n kesihatan...

anis, sama kita...hhee

Mr.Thinker@Ali said...

Yup! Bila terganggu, semua jadi x kena nanti. Lagi2 dalam jangka masa panjang. :)

msredcheesecake said...

mr thinker, bila imun sist lemah, bdn senang sakit...

Mr.Thinker@Ali said...

Kalau macam tu, bila terasa badan lemah jaa, kena cepat2 minum air masak banyak2 tau lepas ni. :)

Mari buat ucapan salam perantauan di sini.

Munna said...

perhhh,...sama la kita msred....munna pun menyampah gila mkn ubat..hahaha

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno