June 14, 2011

KENAPA MAK DIA MACAM TU?

Selamat malam my dear frenz...

Memetik dari Berita Harian bertarikh 14 Jun 2011,

KUALA LUMPUR: Seorang ustazah dihadapkan ke Mahkamah Sesyen Ampang di sini, semalam atas tiga tuduhan bersubahat dengan suaminya mencabul dan merogol anak perempuannya berusia 15 tahun di kediaman mereka, dua bulan lalu.

Speechless bila first time msred baca. Tertanya-tanya, kenapa boleh jadi macam ni? Macamana mak dia, seorang ustazah, yang pastinya pengetahuan agamanya lebih tinggi dari kebanyakan orang, tergamak membiarkan kejadian itu berlaku depan matanya? Sampainya hati dia sebagai seorang ibu yang sepatutnya menjadi pelindung kepada anak gadisnya menghancurkan hati anaknya, menggelapkan masa depan anaknya. 



Msred tak boleh fikir, tak habis fikir, kenapakah dia tergamak membiarkan seorang lelaki menghancurkan masa depan anak gadisnya sendiri. Kerana apa?

Kerana cinta teramat sangat pada lelaki tersebut? Kerana nak menjadi isteri yang taat? Rasanya, kalau msred melihat sendiri seorang anak gadis diperlakukan begitu, walau pun dia bukan anak msred, tak sanggup rasanya. Inikan pulak anak sendiri.

Tak faham. Msred tak faham bagaimana kejadian seumpama ini boleh berlaku. Bayangkanlah betapa hancurnya hati anak gadis itu diperlakukan begitu oleh bapa tirinya. Bertambah hancur bila ibu sendiri merelakan malah memujuk anak gadis itu memuaskan nafsu bapa tirinya. 



Memang tak kan habis fikir, kenapa? 

Tolonglah hentikan kegilaan ini. Tolong jangan tunduk pada nafsu. Banyak kan perasaan kasihan dalam diri. Tolonglah.

6 comments:

emieysandra said...

speechless. nape mak die macam tu? ermm..ciannyer kt budak tu.

kocix! said...

eeee teruknyerhhh!!

anak jadi mangse.kesian sgt dpt mak bapak camtu.

msredcheesecake said...

cik amy,
bila cinta sesama manusia melebihi segalanya....

msredcheesecake said...

cik kocix,
parents sepatutnya jadi pelindung...

mizzkechique said...

ustazah tp perangai mcm mak ayam... adeh la..

msredcheesecake said...

cik mk,
apa nak buat dgn mak macam ni?

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno