May 27, 2011

YOU ALLS TAHU TAK?

Morning you alls,

1. you alls tahu tak apabila 350 yang diambil dri sinki yang kemudiannya dituangkan dalam cerek mengandungi 150ml  air suling dan dibiarkan terdedah kepada nyalaan api bersuhu 100 darjah celsius akan menghasilkan satu cecair yang dinamakan air masak?



2. you alls tahu tak sebuah kereta yang dipandu selaju 220 km sejam tak kan dapat memotong kereta yang dipandu  40 km sejam sekiranya kereta-kereta tersebut dipandu dari arah bertentangan.

3. you alls tahu tak dalam bahasa inggeris dan italy jurugambar dikenali sebagai paparazzi. Perktan itu dipercyai diambil dari watak paparazzo dalam filem la dolce vita. Dalam bahasa melayu pula, ayah seorang budak bernama razzi juga boleh dikenali denagn nama paparazzi.

4. you alls tahu tak yang seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya dengan menggunakan sikunya sendiri.

5. you alls tahu tak bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walau pun berbeza dari segi rupa bentuknya. Walaubagaimanapun orang yang kene tempeleng masih boleh makan lempeng bila dia lapar.

6. you alls tahu tak orang yang tak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah orang utan.



7. you alls percaya tak bahawa ada diantara pembaca post ini telah mencuba untuk menyentuh telinganya dengan siku sendiri?


14 comments:

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

haha~ tau tak kalau lame2 bace entry nie leh sakit perut tahan gelak? ;)

aizamia3 said...

tau tak.. sedang baca entry ni.. tau2 bos ada kat sebelah.. hahaha..

Liyana Zahim said...

Wakakaka.. Pasni pas kne tempeleng silela mkn lempeng.,. Muahahaha~

:: E.D.A.Y.U :: said...

hahahaaa..kelaka la msred :)

Redbloodsnow said...

nice entry, ms.red :)

anismelon said...

hahaha..kelako la..mmg leh pecah perot..papa kepada razi ye..weee

anis tag msred nie..jom joinn.polaroid polaroid..

http://anismelon.blogspot.com/2011/05/contestsunshine-smile-contest-starts.html

msredcheesecake said...

Cik maera,
Xya la tahan...gelak je....biar bos pandang pelik dari jauh...qeheee...

msredcheesecake said...

Cik aizamia,
Ye ke?suruh dia baca sekali tak?Mesti dia tak jadi mara...hheeee

msredcheesecake said...

Cik liyana,
Betul tu...bule kurangkan rasa sakit kene tempelang...kakaaa...

msredcheesecake said...

Cik edayu...
Kelakar?mesti cik edayu gelak2 manja je kan....hheeee

msredcheesecake said...

Tengs cik zie.....

msredcheesecake said...

Cik anis,
Kenal ke paa razzi tu? Heehee....

Polaroid...like....

ZIPPO MILLER said...

OMG....hahhaa this so Funny...mcm mane leh terpikir nak wat entri ni? tp mmg betul lepas bace pasal siku x leh sentuh teling zippo trus try wakakaka

msredcheesecake said...

Mr zippo,
Bule ke siku mr zippo srntuh telinga?hheee...

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno