April 24, 2011

HATE IS A STRONG WORD. WHY WASTE TIME AND ENERGY ON IT?

hi kawan kawan....

ada diantara kawan kawan yang mengadu tentang kewujudan segelintir  (sangat sedikit) manusia yang digelar blogger oleh dirinya sendiri dan orang lain, yang mempunyai perasaan tidak suka atau bahasa kasarnya BENCI kat kawan kawan msred ni (yang kebiasaan nya blogger femes).


kenapa kena ada perasaan benci dalam diri mereka? tak suka dengan blogger tertentu (blogger femes) dengan pelbagai alasan yang tak matang. dunia blogger melayu di malaysia ni bukannya besar sangat. tak boleh ke kita semua kawan kawan? tak mahu la lawan lawan. itu kan perangai budak tadika yang belum boleh berfikir. 

buang lah perasaan benci, iri hati dan cemburu yang melampau ni sampai tergamak memalukan blogger lain secara terbuka. kenapa mahu buang masa dan tenaga melayan perasaan benci yang bersarang di dalam hati. cuba lah hidup dengan perasaan sayang dan hormat. rasanya lebih selesa dan tidak memenatkan.

dan blogger yang pernah dihentam teruk tu, banyak banyak la bersabar. kalau difikirkan, jika yang teraniaya ini menghentam semula manusia yang berperasaan benci ni, takut yang teraniaya ini dinilai sama sahaja dengan manusia berperasaan benci ini. 

bagi msred, nak sayang dan hormat orang lain lebih mudah dilakukan daripada nak membenci orang lain.


boleh kan, kita sayang kawan kawan kita, jiran jiran kita. cuba lah....*HUGS*

Make your own banner at MyBannerMaker.com

4 comments:

norakmaMamat said...

betul2...kite setuju..tapi biasanya tak ramai yg mmbenci.juz segelintir je.yg suka lagi ramai kan..:)

Redbloodsnow said...

haaa...setuju dgn apa yg di tulis ms.red ni. sbg blogger yg pernah di "hentam" oleh "lalats" a.k.a anonymous...sgt lahhh sakit woo. but then zie putuskan utk buat bodo je.

so now..alhamdulillah. dh x dah lg anonymous a.k.a lalats :D

msredcheesecake said...

Lalat ni kalau dihalau lagi dia dtg dekat bedengung kat telinga kita...

yana,, said...

haha,, sy syg rakan blogger sy macam sy syg awak msred!

Copyright © msredcheesecake l Design by DayangDeno